אחזקת דירה    

הגשם בא – איך להגן מנזילות

מעודכן ל-10/2019

הגשם  טוב לחקלאים, לגרי הדירה בקומה האחרונה פחות. החורף היא עונת הנזילות. את הגגות כדאי לתקן לפני הגשם הראשון ובכל זאת ישראלים רבים דוחים את התיקון עד שכבר מתבצעת נזילה. הנה כמה דברים שצריך לעשות לאחר שהגשם מתייבש:

אטמו את הגג: 

בדקו שתשתית האיטום לא נפגעה. ואם הגג נאטם בזפת, ודאו שאין בה סדקים. אם הוא נאטם ביריעות ביטומניות בדקו שהיריעות לא התנפחו או השתחררו זו מזו, בייחוד באזור המחבר בין משטח הגג לקירות המעטפת שלו.  אז צריך למלא את הגג בשכבת זפת נוספת,  אבל רק כשהגג יבש לגמרי. את היריעות חברו בהלחמה או החליפו.

כל זה נכון לגג זפת שאפשר ללכת עליו, בגג רעפים בדקו שאין רעפים שבורים או רופפים, האטימה נעשית באמצעות חומרים אקריליים או פולימריים באמצעות מריחה על גבי הרעפים. בדקו גם שאין עלים בפתחים.

לגג רעפים צריך איש מקצוע. בדקו לצד המחיר, אישור בתוקף, ביטוחים והמלצות. ודאו שיגיע עם הציוד שלו. אם הציוד שלכם , למשל סולם – תקלה בו עלולה לגרום לתביעת ביטוח נגדכם.

מחירים

תיקון יריעות ביטחוניות – 500-1500 שקל

איטום אקרילי- 30-70 שקל למ"ר

תיקון גג רעפים – 250 -450 שקל למ"ר

 

אטמו את הקירות

מחירים

איטום קיר חיצוני 1000-2000 שקל

עם סנפלינג – תוספת של 1,500-2,000 שקל

איטום סדק גדול במיוחד 35-65 שקל למ"ר

נקו מרזבים

אם תנקו מרזבים בקביעות, תימנע הצפה של הגג שתהרוס את האיטום ותוביל לחדירת מים מהקירות

שטפו את המרזב החיצוני  כדי לפתוח את המרזב והסירו עלים, לכלוך  החול. במרזבים פנימיים, הנמצאים בתוך הקיר, במקרה של שיפוץ בסביבת המרפסת וקידוח בקיר שבו עובר המרזב, יכול להיגרם נזק למרזב. במקרה כזה, עלות התיקון גבוהה משמעותית, ולעתים אף תצריך הוספת מרזב חיצוני חדש, בשל היעדר יכולת לתקן אותו. חשוב לגזום עצים גבוהים שלא ישירו ענפים על המרזב. זו עבודה של איש מקצוע.

מחירים

ניקוי מרזב – 50-250 שקל למטר. המחירים משתנים בהתאם לגודל המרזב

אטמו חלונות

אם החלון לא הדוק מספיק, גשם יכול לזלוג לחלון. אטימת החיבור התחתון בין אדן החלון לקיר נעשה באמצעות טיט או תערובת של חומר מלט, חול ודבק אקרילי. החיבור הנ"ל עלול להיות בעייתי כאשר הוא אינו אטום, וכן, בגלל שעלולים להיות בו סדקים. איטום במקום רגיש זה עושים באמצעות חומר איטום פוליאוריטני גמיש.
בנוסף, יש לאטום את כל נקודות החיבור האחרות שבין האדן לחלון ועושים זאת באמצעות חומר מסוג סיקפלס או עם רובה אקרילית. יש אדנים אשר עשויים ממספר לוחות ויש צורך לחבר ביניהם באמצעות רובה אקרילית. אדנים מסוג אחר שעשויים מחומרים צמנטיים כמו מוזאיקה, בטון או אבן עלולים להעביר רטיבות לתוך הבית, ועליהם יש למרוח סילוקסן או סילר.

מחיר 350-550 שקל

ליקויים ורטיבות בדירה חדשה – מה עושים

מהו טופס 4 – טופס אישור אכלוס