תוכן ממומן    

הדברת נמלים – איך עושים את זה נכון

כשזה מגיע להדברת נמלים – יש באמת שיטות שונות שניתן לשקול, בין היתר – כיוון שיש מינים שונים של נמלים אשר פעילות בארצנו, ואין זה פלא – נמלים אוהבות אוכל, ואנחנו משאירים להן פירורים ממנו בין אם במקומות חשופים ובין אם באריזות סגורות. ואין באמת גבול קשיח שיכול לעצור בעדן, כיוון שיש להן יכולת קסומה למצוא את החרכים ולהיכנס גם למקומות שלא ידענו שניתן לעבור דרכן – נמלים יכולות להראות לנו את כוחה של התמדה וכוונה ממוקדת וברורה. על כן, באם נרצה לפנות את השטח מנמלים כאלה ואחרות – מה ניתן לעשות?

זה בהחלט הנושא של כתבתנו – הדברת הנמלים. כיוון שבשוק יש באמת שיטות שונות ומיוחדות של הדברת נמלים בבית, וחלקן טבעיות יותר בעוד שחלקן פחות – נוכל לדסקס קמעא בשתיים מהשיטות שאנחנו מבינים לנכון מתקיימות ומיושמות בתחום ההדברה, ובאם נרצה הרחבה על הנזכר לעיל נוכל כמובן לדבר עם חברינו בחברת מיכאל ובוריס הדברות. ובכן, נתחיל ונציין בכך שהדברות טבעיות הן כנראה הדבר המומלץ – כיוון שאין סיבה שאין אמורות להיות נעימות לבריאותם של בעלי חיים ובני אדם – כיוון שהן, ובכן – טבעיות. מדובר על קליפות הדרים, חומץ, מקלות קינמון – וכיוצא בזה. אין סיבה להרוג נמלים כשאפשר פשוט לגרש אותן ולהציב גבול אנרגטי וכימי ברור כדרך שימוש בשיטות טבעיות, שיש עבורן מידע רב ברחבי האינטרנט.

שימוש בג'ל – לא מומלץ אך יכול לעבוד

אך באם זה לא עבד ורוצים משהו כימי, מאיזשהי סיבה – אזי שניתן לעשות שימוש בג'ל, לצרכי הדברת הנמלים. ג'ל יכול לעבוד, כמו גם שיטות הדברה אחרות. זוהי לא דרך הדברה טבעית, על כן לא נסמוך שהיא עדיפה – ועם זאת, יש שיגידו שאחוז הרעילות במזרק הוא נמוך, ועל כן ניתן לרכוש אותו גם ללא רישיון מדביר או הרשאה ממוסד רשמי, וניתן למצוא אותו ברבות מחנויות מוצרי הבית או הטמבוריות. כך שגם אם על פניו נמליץ פחות – נציין שזו אפשרות וניתן להזריק את הג'ל בארונות, במגירות וליד קיני הנמלים – בכמות קטנה.

באם הנמלים ייתקלו בחומר ויחשבו שהוא מזון, ויעזו לקחת אותו חזרה למלכה – זה יכול להסתכם בהרעלה שלה ובמות פעילות הקן, שכן לא יהיה מי שיכוון אותו ויוליד פועלות חדשות. ועם זאת, זה עדיין להרכיב ולהחיל כמות מסוימת של רעל במקומות מסוימים בבית, שאפשר להיחשף אליהם גם בלי משים, ואף לחשוף בעלי חיים וילדים שאולי לא מודעים לעניין. וגם אם מדובר בכמות מועטה של רעל – זה עדיין רעל, וזה עדיין יכול לאתגר את המערכת מלהתמודד עם זה – מערכת שמתמודדת עם מספיק גירויים, בתקופה עמוסה זו של רעלנים קיימים הן בדמות אמצעי הבידור והמדיה, והן בדמות ערכים תזונתיים לא מאוזנים וכיוצא בזה -הגוף לא צריך עוד אתגרים. כמו גם – ייתכן שלהרוג נמלים, כאשר ניתן שלא – לא מייצג את הבחירה הגבוהה ביותר, על כן – שיקול דעת מאוזן וחכם נדרש ומתבקש פה, טרם בחירה בנתיב זה של ג'ל.