חדשות    

הדולר ממשיך להיחלש מול השקל – יורד ל-3.58 שקל לדולר; ירידה של 3.5% בחודש

צניחת שערו של שער הדולר אל מול השקל ממשיכה, וכרגע הוא נסחר בים הבנקים בשער של 3.5821, ירידה של כ-0.4% לעומת שערו אתמול וזאת לאחר שאתמול ירד שערו בכ-0.7 והשער היציג נקבע על 3.595 שקל לדולר.

לפני כחודש, כשברקע התחזקות הדולר בעולם, עלה שער הדולר וחצה את רף 3.70 השקלים לדולר, גבוה בכ-3.5% משערו היום.

לפני מספר ימים הסבירו בהראל פיננסים כי היחלשותו או התחזקותו של הדולר, הם אלה שייקבעו את עיתוי עליית הריבית הצפויה מצידו של בנק ישראל.

עופר קליין ראש חטיבת המקרו בהראל פיננסים כותב בסקירה זו כי "שער החליפין יקבע מתי ובאיזה קצב הריבית תעלה. כצפוי, בנק ישראל השאיר את הריבית ללא שינוי על 0.1 אחוז. שוק המט"ח הופתע מהמשפט המתאר את סביבת האינפלציה -'סביבת האינפלציה ממשיכה לעלות בתמיכת המדיניות המוניטרית המרחיבה, ומסתמן שהיא מתחילה להתבסס בתחום יעד יציבות המחירים'. והגיב בהתחזקות משמעותית של השקל.

"להערכתנו, מדובר יותר בתיאור מצב (האינפלציה אכן עלתה מתחילת השנה מרמה של אפס לאזור ה-1 אחוז והציפיות קדימה בסמוך לגבול התחתון של יעד האינפלציה) ולא בהצהרת מדיניות. דווקא החלק השני של המשפט יותר משמעותי בעינינו לגבי מדיניות בנק ישראל לעתיד, 'הסיכון העיקרי להתבססות האינפלציה ביעד הוא האפשרות לייסוף חד בשקל' בשורה התחתונה, אנחנו סבורים בהינתן שע"ח ומחירי הדלק הנוכחיים, שהריבית תחל לעלות באיטיות במהלך שנת 2019 כאשר פיחות/ייסוף השקל יהיה הטריגר המרכזי להחלטה".