תיירות    

הוסטלים הופכים לפתרון הלואו קוסט של הלינה

מעודכן ל-11/2019

כל מי שהיה בחו"ל יודע, הלינה בישראל היא דבר יקר. עם טיסות הלואו קוסט חופשה בחו"ל הפכה למשתלמת מחופשה בישראל. הסיבה היא מחסור בפתרונות לינה מוזלים בישראל, אך זה צפוי להצטמצם עם פתיחה של כמה  הוסטלים חדשים.

המצב פוגע בעיקר בתיירות חוץ, כשהתיירים מגלים כמה משלמים לינה ועל יוקר המחיה. כך יותר תיירים, כולל משפחות, מעדיפים לחסוך הוצאות וללון בהוסטלים.

בישראל פועלות רשתות מקומיות לצד בינלאומיות בתחום ההוסטלים. בקרוב ייפתח סלינה כנרת, כפר נופש שיוקם ב"מגדל . כפר הנופש  יכלול 82 חדרים, 18 אוהלי גלמפינג (משודרגים), בריכה, שטח להופעות, חלל עבודה משותף ועוד.  המטרה היא להגיע לצעירים באמצעות חללים משותפים ומחירים נוחים. עוד סניף ייפתח בנווה צדק.

גם קבוצת מיינינגנגר הגרמנית הכריזה על מלון  ראשון שייפתח ב-2024 ברחוב לבנדה בדרום תל-אביב.  הרעיון הוא  שימוש מעורב (היברידי), שיאפשר רמות מחיר משתנות.

עוד רשת היא איזי הוטל שפועלת במודל לואו קוסט, החברה בבעלות איזי ג'ט. כאן  מדובר אומנם במלון אבל עבור שירות כמו ניקוי חדרים, פתיחת ערוצים ושירות חדרים תשלמו יותר.  הרשת מתעתדת לפתוח בתל-אביב שלושה בתי מלון ובהם 700 חדרים, עד לשנת 2022.

לצדם יש מאות בקשות לפתיחת הוסטלים בישראל. משרד התיירות קובע מנגנון של מענקים, בגובה של 33% מההשקעה, ליזמים המקימים מתקני לינה מוזלים.

מחירים

.מחירי החדרים המשותפים בסלינה,הכוללים 4 עד 14 מיטות, ינועו בין 30 ל-53 דולר, ומחירי החדרים שיכללו גם לופטים עם מרפסת, ינועו בין 185 ל-420 דולר ללילה.

– מייינינגר תציע 800 מיטות בתשע מתוך 28 הקומות שבהן ייבנה המלון הראשון שלה בישראל. שאר הקומות יכללו 210 חדרים.בעולם המחירים על 50 דולר ללילה

באיזי הוטל משלמים מחיר בסיס שיתחיל בכ-300 שקל ללילה עבור חדר שבו יהיו מיטה, מקלחת ומקרר, אבל משלמים בנפרד לניקיון החדר, להחלפת מגבות, לפתיחת ערוצי טלוויזיה וכדומה.

בישראל פועלת גם הרשת המקומיתאברהם הוסטל, המונה כיום שלושה סניפים: בתל-אביב, בירושלים ובנצרת. לקראת פסח, באפריל 2020, הרשת תפתח את הסניף הראשון שלה באילת, כשאת הסניפים הבאים היא מתכוונת לפתוח בים המלח, סניף נוסף בירושלים. כאן המחירים כבר גבוהים לעומת המתחרות ומגיעים גם ל-500 שקל ללילה.

השנה נודע גם כי רשת ההוסטלין a&o נמצאת במגעים בנוגע למספר נכסים באילת, ירושלים ותל אביב. כאשר יש מו"מ ספציפי על נכס הנמצא בדרום תל אביב שלפי הדיווחים יכול לאכלס כ-600 מיטת

לא רק אכסניה, גם שיתוף

הרעיון של ההוסטלים החדשים הוא להיות לא רק מקום ללון בו אלא גם מקום להתרועע באמצעות חללי לובי גדולים, חללים משותפים ומטבחים משותפים. המטרה היא לא להגיע רק למשפחות ולתיירים בחופשה אלא גם לעובדים ממקומות שונים בעולם, מה שנקרא נוודים דיגיטליים.