תוכן ממומן    

הזמנת הובלה – כמה זה עולה ומה כדאי לדעת?

rf123

שירותי הובלה נהנים מביקוש גבוה במדינת ישראל אך יחד עם זאת, גם כאלה שלצרכנים רבים אין את הידע הדרוש כדי להזמין את המובילים המתאימים במחיר הנכון. תוסיפו לכך את היעדר הפיקוח שמאפיין כל כך את הענף ותקבלו קרקע פורייה לטעויות, תקלות ולעתים אפילו תרמיות.

החדשות הטובות הן שעם מעט ידע בסיסי כל אחד יכול להזמין חברת הובלה מומלצת במחירים הוגנים ואף להבטיח את איכות השירות וקיום הסיכומים המוקדמים עם המובילים.

פנינו אל צוות האתר ASK5 הובלות כדי להבין באילו פעולות צריך לנקוט על מנת להזמין חברת הובלה מומלצת במחיר הוגן.

סוגי הובלות במדינת ישראל – מדוע חשוב להכיר אותם?

כשהביטוי הובלה עולה לאוויר, מרביתנו מסווגים אותו כשירות להעברת דירות. אין ספק שזה אחד החלקים המרכזיים בענף אך להפתעת רבים, העברת דירות מהווה רק חלק קטן ממגוון שירותים עצום שמלווה אותנו לעתים תכופות.

רכשתם רהיט חדש או שמצאתם מקרר במחיר מציאה ביד 2? אולי אתם צריכים להוביל בית עסק או סחורה? כל אלה שירותי הובלה שצריך להכיר מפני שבחירה במובילים הנכונים יכולה להיות ההבדל בין שירות מקצועי במחיר סביר לבין שירות לקוי במחיר מופרז.

להמחשת הדוגמה, ניקח שני מקרים שונים. בראשון נצטרך להעביר דירת 5 חדרים ואילו בשני נזדקק בסך הכל למישהו שיוביל עבורנו מקרר או כמה רהיטים.

בעוד שכדי להעביר דירת 5 חדרים, נצטרך חברה עם 4-6 מובילים, משאית גדולה ולעתים קרובות גם מנוף, בהובלת מקרר נוכל להזמין סבל בודד.

חשוב להבין את המשמעות של שני התרחישים מפני שאם נזמין סבל או שניים להעברת דירת 5 חדרים, קיים סיכוי סביר שהמעבר לא יתנהל כמצופה כתוצאה ממחסור בכוח אדם שערוך לבצע את העבודה.

מצד שני, אם תזמינו חברת הובלה כדי להוביל כמה רהיטים או מקרר, אתם עשויים לגלות מהר מאוד שריבוי עובדים שווה למחיר גבוה יותר.

האם יש בכך צורך? במקרה של הובלת רהיטים בודדים, ממש לא ובהחלט ניתן להסתפק בסבל או שניים עם טנדר, שיהיו הרבה יותר זולים אך באותה נשימה, יבצעו את העבודה כמצופה.

מי יכול לספק שירותי הובלות בישראל?

היעדר פיקוח ויישום של תקנות, היא אחת הבעיות בחלק מענף ההובלות למגזר הפרטי במדינת ישראל, ולראייה, כל אחד עם רכב מסחרי או נגרר יכול להציע את שירותיו באופן מידי לכל דורש.

עובדה זאת מביאה לכך שלצד חברות מומלצות ומקצועיות, יש גם לא מעט חברות ומובילים שלא הייתם רוצים שיעבירו לכם את הבית ושבהחלט כדאי להתרחק מהם.

לא בכדי מדובר בענף שירותים עם מוניטין לא מחמיא בלשון המעטה, שרבים וטובים כבר חוו מקרים לא נעימים שנעים בין העלאת מחיר מעבר לסיכומים שהושגו, דרך נזקים לתכולה ועד למקרים קיצוניים של היעלמות בדיוק בתאריך שנקבע.

מכאן נובעת החשיבות של בחירת חברת הובלה תוך שיקול דעת, היערכות נכונה וביצוע בדיקות מקדימות, וכפי שנראה מיד, מדובר בתהליך פשוט למדי אם רק עושים אותו באופן הנכון.

כמה עולה הובלה ואיך תוזילו את המחיר

רובנו מורגלים לחשוב ביחס של מחיר יקר יותר משמע שירות מקצועי ומובילים מומלצים. לעתים קרובות זה אכן המצב אך אתם עשויים להיות מופתעים לשמוע שבמקרים רבים אין קשר בין מחיר הוגן ואולי אפילו זול לבין איכות השירות או המקצועיות.

מומלץ להיעזר במחירון הובלות כדי להבין מה המחיר המקובל עבור שירות כזה או אחר ולהיערך אליו בהתאם, אך יחד עם זאת חשוב להבין שישנם משתנים רבים שיכולים להשפיע על המחיר כשחלקם מושפעים מהבחירות שאנו עושים ואם נדע כיצד לנהוג, נוכל להוזיל את המחיר בסכומי כסף משמעותיים.

בחירה נבונה של מובילים מונעת בזבוז כסף

כפי שהדגמנו בתחילה, לבחירת המובילים יש משמעות לאיכות השירות ולמחיר שמשלמים.

צריכים להוביל פריט אחד או מספר רהיטים? כדאי להתמקד בחברות שמתמחות בכך שיכולות להיות זולות באופן משמעותי.

לדוגמה, כדי להעביר סלון, תוכלו להזמין סבל או שניים עם טנדר, שיכולים לבצע את ההעברה לשביעות רצונכם ובמחיר הרבה יותר זול, וזה עוד לפני ששקללנו את נושא הטיפים למובילים (ככל שיש יותר מובילים, כך סך הטיפים יעלה).

חפשו חברת הובלה באזור שלכם

מרכיב נוסף שמהווה חלק מרכזי בתמחור של הובלה הוא הנסיעות. ככל שהמרחקים מתארכים, כך המחירים מתייקרים.

אתם אולי לא יכולים להשפיע על נקודות המוצא והיעד של ההובלה אך בהחלט יכולים להשפיע על המיקום של המובילים.

בעוד שהזמנת חברה מרוחקת יכולה לייקר את הצעת המחיר, בחירה במובילים מקומיים, עשויה להוזיל את המחיר ואף לשפר את איכות השירות, כתוצאה מבעלי מקצוע נגישים שיכולים להגיע אליכם בקלות כדי לתת הצעת מחיר ולסייע.

השוו לפחות 3 הצעות מחיר

ההפרשים בין הצעות מחיר יכולות להגיע למאות שקלים ובמצבים מסוימים אפילו לאלפים.

לכן חשוב להשוות מספר נותני שירות על מנת להבטיח מחיר הוגן.

חשוב במיוחד לבחון את הצעות המחיר באופן מעמיק מהסיבה שלעתים קרובות הצעה זולה לא תספק לכם את השירות והמקצועיות של הצעה יקרה יותר.

כדי להבטיח שכל ההצעות זהות מבחינת תוכנן, חשוב להבין מה כל אחת כוללת, בדגש על מספר המובילים, מה אתם מקבלים ואם אתם בהצעה יש התייחסות לאריזה, קרטונים וכדומה.

חפשו לפחות 4 שבועות לפני ההובלה

היערכות מוקדמת חיונית מאוד בהעברות של דירות ומשרדים ופחות בהעברת פריטים בודדים.

מעבר לזמן שדרוש כדי להתכונן ולארוז את החפצים, הזמנה מוקדמת של מובילים יכולה למנוע תשלומים יקרים והתפשרות על איכות בעלי מקצוע כתוצאה מהקושי למצוא מישהו שפנוי בתאריך הרצוי כשמתחילים לחפש ברגע האחרון.

בקשו קרטונים

קרטונים וחומרי אריזה הם מצרכים נחוצים לאריזה לפני הובלה. אם גם אתם צריכים כמה בודדים, בקשו מהמובילים כבר בשלב הצעת המחיר.

חברות רבות ישמחו לתת לכם קרטונים בחינם או במחיר מוזל במסגרת הטבות שנועדו לשכנע אתכם לבחור בהן.

מעבר לנוחות, קבלת קרטונים בחינם יכולה לחסוך לכם עד מאות שקלים.

טיפים לבחירת מובילים

מעבר לשיקול הכספי, חשוב לתת את הדעת גם לשיקול המקצועי.

ריכזנו לפניכם מספר טיפים שיעזרו לבחור חברת הובלה מומלצת ולהימנע ממצבים לא נעימים שיכולים להיווצר במהלך התהליך.

טיפ 1: האופן הנכון לקבל הצעת מחיר

אחת מנקודות הסיכון בהזמנת שירותי הובלות היא בשלב הצעת המחיר.

רבים נוהגים להסתפק בהצעת מחיר בטלפון מבלי שהמובילים יגיעו כדי לראות את התכולה שצריך להוביל ואת התנאי ששוררים במקום.

אין ספק שזאת דרך מהירה שחוסכת זמן אך מצד שני, היא יכולה לגרום לאי הבנות ודיוקים.

להוציא מצבים של העברת פריט בודד, מומלץ בחום להתעקש לקבל הצעת מחיר באופן פיזי ולא בטלפון.

טיפ 2: חברות עם ביטוח

ביטוח משא היא פוליסה שמקנה הגנה על הפריטים במהלך כל שלבי ההובלה – החל מהאריזה, דרך הנסיעה ועד לפריקה במיקום החדש.

מעבר לביטחון, הימצאות ביטוח יכולה להעיד על מקצועיות ולקיחת השירות ברצינות המתבקשת ויכולה לעזור לכם לעשות את ההבחנה בין מי שמקצועי יותר ופחות.

טיפ 3: חתימה על הסכם

אי הבנות הן חלק בלתי נפרד בשירותים שונים מהסיבה הפשוטה שיש הרבה מאוד משתנים שכל אחד עשוי להבין באופן שונה.

כדי למנוע קונפליקטים, חשוב ללוות כל הובלה בחוזה ברור שמכיל את כל ההסכמות לרבות המחיר, מספר מובילים, מה צריך להעביר, תאריך, שעה וכו'.

טיפ 4: המלצות של לקוחות

חוות דעת חיוביות יכולות להעיד על מקצועיות ואמינות וזה בדיוק מה שכל אחד צריך.

מומלץ לבקש רשימת ממליצים ואף להתקשר אל חלקם כדי לאמוד על מידת שביעות הרצון. כמו כן כדאי להיעזר בחוות דעת שפורסמו באינטרנט ולקבל תמונת מצב על בסיס מקורות רבים ככל שניתן.

כדאי לזכור

בחירת מובילים או חברת הובלות מומלצת, אפשרית בהחלט כל עוד נוהגים על פי הטיפים והכללים שסקרנו. אין ספק שמדובר ברשימה לא מבוטלת שמצריכה מכם התעסקות אך בסופו של דבר, צריך לזכור שהרבה מוטל על הכף ושזה תהליך שדורש היערכות ובחירות מושכלות.