חדשות    

החלטות קבינט הקורונה: הקנס על אי חבישת מסכה יעלה ל-500 שקל

מעודכן ל-06/2020

השרים דנו בהגברת האכיפה ואישרו פה אחד את ההצעה לקביעת תרחיש הייחוס מחר יחלו הדיונים על "חוק הקורונה" בוועדת החוקה של הכנסת

קבינט הקורונה אישר היום (שני) כי הקנס על אי-עטיית מסכה יעלה מ-200 שקלים ל-500 שקלים. הגדלת הסכום כפופה לאישור "חוק הקורונה", שהדיונים עליו בוועדת החוקה של הכנסת יחלו מחר.

חברי קבינט הקורונה דנו בהצעות שגיבש המל"ל, בהמשך לפורום המנכ"לים שהתכנס אתמול. הקבינט גיבש שורה של צעדים, במטרה להביא להאטה משמעותית בקצב התחלואה ולהקטנת סיכוני התמותה, תוך פגיעה מינימלית במשק ובשגרת החיים.

חברי הקבינט אישרו פה אחד את הצעת משרד הבריאות, האוצר והביטחון לקביעת תרחיש הייחוס – תרחיש המבטא את יכולת ספיקת המערכת ולא תחזית חולים. הגדרה זו תנחה את הממשלה על ההיערכות וההצטיידות של מערכת הבריאות. בעקבות זאת הוחלט להיערך לתוספת של 2,000 מונשמים מקורונה ול-2,000 מונשמים ממחלות אחרות.

 

הצעדים שבהם הוחלט לנקוט:

  1. הקמת מנהלת אכיפה ארצית במשרד לביטחון פנים שתפקידיה יהיו הכוונה, הנחייה, תיאום ותכלול כל רשויות האכיפה.
  2. הגדלת גובה הקנסות. סכום הקנס על אי-עטיית מסכה יעלה ל-500 שקלים.
  3. תגבור האכיפה בפקחי הרשויות המקומיות.
  4. בדיקה לאלתר של רשימת היישובים הדורשים הכרזה על אזורים מוגבלים, בכל מקרה שבו מזוהה עלייה בתחלואה (בפרמטרים שנקבעו).
  5. הגנה על אוכלוסיות הסיכון – המשך בדיקות ומיגון במרכזים לקשישים.
  6. בחינה עם נציב שירות המדינה של חזרה לעבודה בקפסולות.
  7. אושרה פעילות בתי הספר של החופש הגדול והקייטנות הפרטיות.

 

מנתונים שפרסמה המשטרה עולה כי מאז תחילת המאבק בנגיף הקורונה לפני כשלושה חודשים ועד היום ניתנו על ידי המשטרה 75,652 דוחות. ביממה החולפת ניתנו 1,583 דוחות, כשרובם המוחלט (1,555) בגין אי-עטיית מסכה במרחב הציבורי – מדובר בכמות הגדולה ביותר מאז כניסת ההנחיה על חבישת המסכות לתוקפה.

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן הנחה כי בכל מחוז משטרתי ברחבי הארץ יפעל מסביב לשעון כוח משימה שיכלול עשרות שוטרים לצד מפקחים שיופעלו בהתאם לצרכים ולהערכות המצב שיתקיימו ברמה המחוזית. האכיפה תתמקד בחובת עטיית המסכות במרחב הציבורי, מניעת התקהלויות אסורות, פעילות של בתי עסק בניגוד לתקנות וביצוע בקרות ואכיפת הפרות הנוגעות לחובת הבידוד והדיווח. במקביל, המשטרה נערכת בימים אלו להקמת מנהלת תיאום של אכיפת תקנות הקורונה בהתאם להנחיות הדרג המדיני.

ראש הממשלה פירט בדיון בקבינט דרכי פעולה אפשריות, שכוללות "הגברה דרמטית של האכיפה, ובכלל זאת הגדלת הקנסות, מינהלת אכיפה ריכוזית תחת המשרד לביטחון הפנים ורתימת כוחות נוספים למשימת הפיקוח והאכיפה".

ועדת החוקה תתכנס מחר בצהריים, במטרה להכין לקריאות שנייה ושלישית את "חוק הקורונה", אשר אמור להחליף את התקנות לשעת חירום שהטילו מגבלות שונות למשך עשרת החודשים הקרובים.

הלמ"ס: כמחצית מהאוכלוסייה ספגה פגיעה כלכלית בעקבות משבר הקורונה

הצד החיובי של הקורונה: שינויים בהרגלי הצריכה