חדשות    

החלטת בית המשפט: עיריית רמת גן לא תוכל להפסיק את התמ"א

בית המשפט המחוזי דחה את  המדיניות החדשה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רמת גן בנוגע ליישום תמ"א 38. "אינני רואה הצדקה להמתנה להחלטה קונקרטית המיישמת את המדיניות החדשה כשעולות טענות בעלות משקל רב נגד חוקיותה", הסביר השופט.
הקבלנים של התאחדות בארץ הם שעתרו נגד ההחלטה של העירייה. השופט הורה לעירייה לזרז את הדיונים בבקשות להיתרים לפי תמ"א 38 בעיר שעוכבו עקב המדיניות החדשה של העירייה.
"בית המשפט אמר את דברו ובכך הוא עומד לצד ענף הבנייה והציבור בישראל שזקוקים לוודאות תכנונית שתאפשר לייצר פרויקטים שיגנו מפני רעידות אדמה וטילים, ויצילו חיים. החלטת בית המשפט החד משמעית היא תקדים מחייב הקובע כי ראשי רשויות וועדות מקומיות לא יכולים למנוע יותר בנייה במסגרת תמ"א 38", דיווח ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ.
לדבריו, "ההחלטה הזו, לצד הסכמה בין משרדי השיכון והאוצר על הארכת התמ"א 38 ב-3 שנים נוספות מייצרת את אותה ודאות שדרשנו ומאפשרת לתכניות ולפרויקטים שנמצאים כיום בתהליך עבודה, לצאת לפועל ולהתחיל לעבוד על פרויקטים חדשים במסגרת התחדשות עירונית. התאחדות הקבלנים בוני הארץ תעמוד לרשות עיריית רמת גן כדי לסייע לה בתכנון מדיניות חדשה שתאפשר להוציא לפועל פרויקטי תמ"א 38 ולתכנן את השכונות בה, תוך הבטחה לכושר נשיאה מתאים של תשתיות שידרשו בהן. בשיתוף פעולה ניתן להגיע לתכנון נכון תוך הוצאה של פרויקטים לפועל".

הוועדה המקומית חויבה בהוצאות משפט בסך 35 אלף שקל ונקבע כי היא תדון בכל הבקשות למתן היתר לפי תמ"א 38 שעוכבו מסוף אוקטובר 2018, מועד הבחירות לרשויות המקומיות, בתוך שלושה חודשים.

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן מסר בתגובה כי הנחה את היעוץ המשפטי של העירייה להגיש ערעור על ההחלטה לבית המשפט העליון. "עם כל הכבוד לפסק הדין כל עוד אני ראש העיר אחתום על היתרים רק אם יהיו לנו תשתיות חינוך ותחבורה" מסר שאמה הכהן. "כל בקשה להיתר במיקום שחסר בתשתיות חינוך, תחבורה ופנאי תסורב. ירצה בית המשפט בישראל לקחת אחריות על הרס איכות החיים בעיר רמת גן מוזמנים כבוד השופטים לבדוק בעצמם את ההיתרים ולחתום עליהם בעצמם. חגיגת הקבלן על בסיס פסק דין שגוי היא שגיאה קשה מצידם שכן חגיגת התמ"א 38 החזירית ללא תשתיות בר"ג הסתיימה עם הכרעת הבוחר ושום הכרעה שיפוטית לא תשנה זאת. ידע כל יזם וכל תושב שכל השקעה בבקשה להיתר בניה שמשלשת ומרבעת את כמות התושבים ללא מענה של תשתיות היא השקעה על קרן הצבי".

166 אלף שקל ישולמו לדייר עקב נפילה בפרויקט תמ;א

כפר סבא מצטרפת לרשימת הערים המגבילה תמ38

ראש עיריית רמת גן: ;חסרים 70 גני ילדים, אנחנו על סף פשיטת רגל;