חדשות    

הישג: בליידריינג'ר תרשום פטנט ביפן בתחום האינטרקציה בין רובוטים

PLECO, רובוט נייד ואוטונומי

מעודכן ל-06/2021

מדובר במערכות לאיתור, חיבור, נשיאה ופריקה של רובוטים, המשמשים בין השאר לניקוי ותחזוקה של פאנלים סולאריים, באמצעות כלי רכב אוטונומיים או רחפניים, ללא שימוש בכוח אדם יקר

חברת האנרגיה הירוקה, בליידריינג'ר, המפתחת מערכות רובוטיות ניידות, מנוהלות בענן, לניקוי וניטור פאנלים סולאריים ופועלת לכדי ניצול מירבי של הפקת החשמל על ידי ניקוי הפאנלים ושימוש מיטבי באנרגית השמש מודיעה היום כי קיבלה אישור לפטנט ביפן, המגן על מערכות ושיטות טכנולוגיות בתחום האינטראקציה האוטונומית בין רובוטים אותם פיתחה ומפעילה החברה.

מדובר במערכות המאפשרות איתור, חיבור, נשיאה, ופריקה של רובוטים, המשמשים בין השאר לניקוי ותחזוקה של פאנלים סולאריים, על ידי כלי רכב אוטונומיים או רחפניים. כלים אוטונומיים אלו יכולים לקחת את רובוטי הניקוי והתחזוקה בין פאנלים סולאריים, או בין הפאנלים לתחנת בסיס, ללא שימוש בכוח אדם יקר. בנוסף, הפטנט מכסה גם שימושים עתידיים בתחומים אחרים של אנרגיה ירוקה, ניקיון, כולל בשדות קרקעיים גדולים ויישומים רבים נוספים.

בליידריינג׳ר פיתחה 3 קווי מוצר שישמרו על ניקיון הפאנלים הסולאריים ויאפשרו ייצור חשמל בצורה מיטבית:

  • רובוט ה-PLECO, רובוט נייד ואוטונומי, המונע על ידי סוללה נטענת ופועל ללא מים בגגות ומתקנים מסחריים. מעבר ליכולות הניקוי, לרובוט שפיתחה מערכת איסוף וניהול נתונים ויכולות ניטור וזיהוי תקלות ולכלוך. הנתונים שהם מפיקים בשילוב עם נתוני המיקום של הרובוט, יאפשרו מיפוי דינאמי איכותי של רמת הניקיון, תקלות בפאנלים, לכלוך קשה להסרה ועוד. רכיבים אלו חלקם מצויים בשלבי מחקר ופיתוח והצלחתם תביא להשפעה כלכלית עצומה על בעלי המתקנים הסולאריים.
  • מערכת המכונה 3P , לניהול וניטור של צוות רובוטים באתר בודד, כולל ניטור מצב המשימה של כל רובוט,

המלצה לחלוקת משימות בין רובוטים שונים, דיווח על מצב סוללה ועוד. מערכת ה-3P מיועדת לייעל ולטייב את השימוש במספר רובוטים במקביל באתר של פאנלים סולאריים. מערכת3P  מצויה, בשלבי פיתוח מתקדם.

  • רובוט ה-PLOVER, ה PLOVER הנו רובוט רחפן המיועד לשוק מערכות העקיבה ובמתקנים בהם הגישה לפאנלים קשה. הוא ניתן גם להטסה ע"י מפעיל וגם ככלי אוטונומי, יש לו יכולת נחיתה רכה במיוחד והוא מבצע ניקוי אוטונומי של שורות פאנלים. ה-PLOVER מיועד גם לשימוש במתקנים בהם מותקנים פאנלים סולאריים אשר הגישה אליהם קשה, כמו גגות ללא מדרגות גישה. הרובוטים האלה, שנמצאים בשלבי מחקר ופיתוח, יהיו מסוגלים לנחות בזהירות על גבי שורות פאנלים סולאריים, להתחיל את תהליך הניקיון, ובסיומו לחזור בחזרה אל עמדת השיגור שלהם.

אסף פרידלר, מנכ״ל החברה, מסר כי "אנחנו שמחים ומלאי גאווה על כך שהפטנט אושר גם ביפן, בטח כשמדובר על מעצמה נחשבת בתחום הרובוטיקה האוטונומית. הפטנט מהווה אבן בסיס בתוכנית העבודה של החברה, הכוללת פיתוח רובוטים ורחפנים אשר מאפשרים העברה אוטונומית של רובוטים לניקיון בין שורות פאנלים. פיתוחים אלו צפויים לאפשר לחברה בעתיד לספק פתרונות גם עבור מתקנים סולאריים גדולים מסוגים שונים, וכאלה מבוססי התקנות קרקע. מאחר ולפטנט יישומים מעבר לתחום הפעילות הישיר של החברה, אנו צופים כי הוא יעניין גם חברות, ארגונים ותעשיות בתחומים אחרים".

איך רושמים פטנט, כמה עולה וכמה אפשר לקבל על הפרה – המדריך המלא

לא רק וירוס מאיים על ענקיות הטכנולוגיה, גם פטנטים