חדשות    

הכלכלנית הראשית חתמה אמש על מזכר הבנות כלכלי- פיננסי עם בחריין

שירה גרינברג, הכלכלנית הראשית במשרד האוצר

צוות בראשות הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, שירה גרינברג יצא לבחריין כחלק ממשלחת מקצועית, לצורך מיסוד הקשרים עם בחריין לאחר ההסכם שנחתם בין המדינות בחודש שעבר. מזכר ההבנות, אותו סיכם הצוות הכלכלי-פיננסי עם מקבילו הבחרייני כולל התייחסויות ליצירת שיתופי פעולה והורדת חסמים פיננסיים לפעילות כלכלית, יצירת סביבה עסקית מיטיבה, קידום השקעות, יצירת סטנדרטים משותפים בשירותים פיננסיים, קידום חדשנות וטכנולוגיה פיננסית וקידום שיתופי פעולה ופעילות בילטרלית בשווקים הפיננסיים.

שר האוצר, ישראל כ"ץ: "אני מברך על חתימת מזכר ההבנות הכלכלי-פיננסי עם בחריין. ישראל ממשיכה למצב את עצמה כגורם כלכלי בעל חשיבות אזורית. משרד האוצר בהובלתי יצעד יחד עם שותפינו במדינות האזור לקידום נושאים כלכליים ופיננסים החשובים למשק, כמו גם פרויקטים אסטרטגיים ובהם פרויקט הדגל ״רכבות לשלום אזורי" שיצעידו קדימה את כלכלת ישראל וכלכלות האזור".

הכלכלנית הראשית, שירה גרינברג: "אנחנו ממשיכים בתנופה הכלכלית האזורית וחותמים היום על מזכר הבנות כלכלי-פיננסי ראשוני עם בחריין. הכלכלה הישראלית תצמח משיתופי הפעולה האזוריים. המזכר שנחתם יוביל ליצירת תשתית מיטיבה לפעילות עסקית בין שתי המדינות ויסלול את הדרך לצמיחת הכלכלה הישראלית והאזורית".

המפקח על הבנקים, יאיר אבידן: ״זהו רגע היסטורי בו פעלנו בבחריין לייסוד קשרים רגולטוריים, בנקאיים ועסקיים עם עמיתנו בבחריין. הגדרנו את התוואי בו נצעד בנושאים מרכזיים בהם נחליף ידע על מנת לבנות קשרי בנקאות איכותיים במטרה לקדם את עסקי המסחר והכלכלה של שתי המדינות, זאת בהתאם לסטנדרטים הבינ״ל״.