תיירות    

הכפתור שיאפשר לכם מקום לרגליים במטוס וטיפים נוספים

מעודכן ל-07/2019

הגעתם למטוס, סוף סוף אחרי ההמתנה הארוכה התיישבתם, אבל אבוי, אין מקום לרגליים. אם תצטרכו ללכת לשירותים, סתם לשחרר עצמות כשאפשר לשחרר חגורות, המשימה תתברר כלא פשוטה.

 במושב ליד המעבר בעיקר חסר המקום לרגליים, והסיבה היא שמשענת היד לא מתרוממת בצד הקרוב יותר למעבר. כך גם במושב ליד החלון במשענת הקיצונית. אבל בכל זאת התגלה כפתור שעושה את הפלא של להרים את המשענת בכיסאות הללו. הכפתור מאפשר להרים את המשענת ובתוך כך אפשר למתוח רגליים במושב במעבר. ואם יושבים ליד החלון, אפשר להניח את הראש בנוחות ולתפוס תנומה.

ואיפה נמצא כפתור הקסמים?  מתחת למשענת ליד הציר של הכיסא,  צריך להחליק את היד ולחפש את הכפתור הקטן. כשלוחצים עליו משחררים את משענת היד לתזוזה, וזהו עכשיו יש לכם מקום לרגליים וגם יד משוחררת וגם אפשר להזיז את הראש בנוחות. לרקוד עדיין קשה. הרמת המשענת עוזרת לאחר הנחיתה כשממהרים לקחת את התיק, לצאת לבילוי שלכם בחו"ל או בחזרה לארץ וכאמור לשירותים..

אז למה לא מספרים לנו עליו? פשוט מאוד, הכפתור נועד להיות אמצעי בטיחות שאמור לספק יציאה מהירה וקלה במקרה של נחיתת חירום, ולא להיות אביזר נוחות לנוסעים. כך גם בזמני ההמראה והנחיתה חייבים להוריד את המשענת בשל בטיחות. אז זה לא באמת נורא לשבת ליד המעבר כשמכירים את הכפתור הפלאי.

דרכים נוספות לקבל מקום לרגליים בטיסה

  1. בחרו חברת תעופה שבה יש מקום נרחב לרגליים. על פי מחקר של אתר הזמנת הטיסות Skyscanner, החברות המובילות הן קטאר איירוייז, אייר אינדיה,  דלתא איירליינס, איתיחאד אירוויז, טורקיש איירליינס
  2. משלמים על מקום לרגליים. אל על מציעה מושבים עם יותר מקום ב-60-100 דולר  בחברות התעופה אייר אינדיה וטורקיש איירליינס, גובים תוספת תשלום על מושבים מסוג זה: 25-22 שקלים על כל סנטימטר נוסף. עם זאת, מחיר זה נמוך יחסית לחברות תעופה אחרות.
  3. משלמים יותר על מחלקה ראשונה ומחלקת עסקים
  4. מוותרים מראש על המושבים הללו ומזמינים מושב מראש

מה מקום הטיסה הטוב ביותר עבורכם

טסים לחו"ל – איפה כדאי לשבת במטוס? איך תופסים מקום?