מדריכי השקעות    

המטבעות שיתחרו בליברה של פייסבוק

מעודכן ל-06/2019

למרות היח"צ הגובר, פייסבוק אינה הרשת החברתית היחידה שמפתחת מטבע דיגיטלי. אבל היא בהחלט הרשת החברתית הגדולה בעולם שעושה זאת ומגובית בחברות גדולות, והיא עשויה להביא את הבלוקצ'יין והמטבעות הדיגיטליים לקהל הרחב. עם זאת, הרעיונות עצמם אינם חדשניים.

 ש כיום יש  למשל יותר מ-20 מטבעות דיגיטליים שאמורים להיות יציבים (Stablecoins), כאשר הידוע שבהם הוא הטתר (Tether), שמגובה על ידי דולרים וצמוד לדולר.

טלגרם: פחות דיבורים, יותר מעשים

התחרות המעניינת ביותר היא מצד טלגרם.

טלגרם היא אפליקציית מסרים מיידיים מוצפנת, שמתחרה בעיקר בוואטסאפ שבבעלות פייסבוק. החברה כבר הנפיקה מטבעות דיגיטליים (ICO), כדי ליצור מטבע דיגיטלי שהשימוש בו ייעשה על פלטפורמת המסרים המיידיים שלה, שבה יותר מ-200 מיליון משתמשים.

 טלגרם, בהתאם לאופי המוצפן ששלה, שומרת על הפרויקט בסוד, ולא פירסמה הודעות לתקשורת על התקדמותה בפרויקט. החברה גייסה כמעט 2 מיליארד דולר בהנפקת המטבע הדיגיטלי GRAM למשקיעים פרטיים, ואף דיווחה על כך לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC).

לאחרונה אף דווח שהיא יוצאת במעין מהלך של הנפקה ציבורית  בבורסת הקריפטו ליקוויד.

קאקאו: הקוריאנים מתים על זה

ענקית האינטרנט הקוריאנית קאקאו  מפעילה את אפליקציית המסרים המיידיים הפופולרית ביותר בדרום קוריאה –  מדינה שבה פעילות המטבעות הדיגיטליים ענפה מאוד. קאקאו היא אחד מתאגידי האינטרנט הגדולים במדינה ומפעילה כמה אפליקציות שונות, והיא מתכננת להטמיע ארנק דיגיטלי באפליקציית המסרים שלה, וכך לאפשר ל-44 מיליון המשתמשים באפליקציה להעביר ביניהם בחופשיות מטבעות דיגיטליים מכל הסוגים  כמו ביטקוין ואתריום.

ריפל:  עובדת עם הבנקים

ריפל היא החברה המפעילה המטבע הדיגיטלי XPR, השלישי בגודלו מבחינת שווי שוק, לפי אתר CoinMarketCap. בנוסף, לריפל מערכת להעברת כספים בינלאומית בין בנקים ומוסדות פיננסיים ולטענת החברה 200 מוסדות פיננסים בעולם משתמשים בה. רק לאחרונה הודיעה שתעביר 50 מיליון דולר בחברת העברת הכספים הבינלאומית מאניגרם. במסגרת העסקה, מאניגרם צפויה לאפשר את יישום השימוש במטבע XPR במערכות ש

המטבע החדש של פייסבוק: ליברה – איך זה יעבוד

קולו (Colu) – מטבע דיגיטלי לתל אביביים וגם לחיפאים, איך זה עובד?