שוק ההון    

המערכת של אלביט שתילחם ברחפנים

אלביט מערכות השיקה את גרסת הרכב שלה למערכת ReDrone – הנלחמת ברחפנים. המערכת החדשה מותאמת לכלי רכב ומבוססת על המערכת המבצעית ReDrone, שכבר צברה ניסיון מבצעי. המערכת מגלה, מזהה ומנטרלת את כל סוגי הרחפנים ברדיוס של כמה ק"מ ומספקת לכל כלי רכב הגנה של 360 מעלות מפני רחפנים של האויב. המערכת יכולה להתאים הן לפעילות מבצעית ניידת והן לנייחת, ומזהה את הרחפנים בכל תנאי מזג אוויר וראות. המערכת מתאימה לכל סוגי הרכבים הצבאיים וגם לרכבי סיוע לצבא.

המערכת ניתנת לפריסה מהירה ופועלת באופן אוטומטי או בהפעלה ידנית, ללא צורך בשליטה מצד המפעיל. הארכיטקטורה הפתוחה מאפשרת זרימת נתונים מלאה למערכת השליטה והבקרה (שו"ב) של הרכב, ומתממשקת באופן יעיל עם מרכזי הפיקוד והבקרה.

"מערכת ReDrone הרכבית ניתנת לפריסה מהירה ופועלת באופן אוטומטי או בהפעלה ידנית, ללא צורך בשליטה מצד המפעיל. הארכיטקטורה הפתוחה מאפשרת זרימת נתונים מלאה למערכת השליטה והבקרה (שו"ב) של הרכב, ומתממשקת באופן יעיל עם מרכזי הפיקוד והבקרה", אומרים באלביט.

"לאחר איתור רחפן עוין, המערכת מנטרלת את כל התקשורת בין הרחפן לבין המפעיל שלו, כולל אותות רדיו, וידאו ו-GPS. המערכת גם מסוגלת להפריד בין אותות הרחפן לבין אותות הבקרה-מרחוק של מפעילו, על מנת לאתר כל אחד מהם בנפרד, ולעקוב אחריהם. מערכת ReDrone מבצעית בשימוש של מספר צבאות. היא ביצעה עשרות יירוטים במסגרת ביקורו האחרון של האפיפיור באמריקה הלטינית".

אלביט מערכות רשמה זינוק של 23% בהכנסות ברבעון השלישי השנה ל-1.1 מיליארד דולר, אך הרווח הנקי ברבעון ירד ב-13.4% ל-58.7 מיליון דולר.

מדובר ברבעון השלישי החזק ביותר של החברה מעולם.

אלביט תשמור על גבול ארצות הברית

אלביט תמכור כלי חימוש למדינה באסיה פסיפק תמורת 30 מיליון דולר