זכויות לאוכלוסיות מיוחדות    חדשות    רכב ותחבורה    

הנחות ברב-קו לבעלי מוגבלויות

לבעלי מוגבלויות ולנכים קשה להתמודד עם  הקשיים בתחבורה ציבורית, כמו לעלות לאוטובוסים, לכן הם מקבלים 33% הנחה באוטובוסים, ברכבת, במטרונית וברכבת הקלה. ההנחה ניתנת דרך הרב-קו ברב קו האישי בלבד.להנחה זכאים נכים באישור ביטוח לאומי, נכי צה"ל ונכי פעולות איבה.

איך מקבלים את ההנחה? ניגשים לאחד ממרכזי השירות של רב-קו, רכבת ישראל או  סיטיפס בירושלים. יש להגיע עם מסמך המאשר את הזכאות. אז ינפיקו לכם רב-קו אוי עדכנו אותו בהתאם לזכאות.  בהנפקה הראשנית יונפק לכם כרטיס רב קו חינם. בעמדה תתבקשו להצטלם ולמלא טופס בקשה, שאפשר להוריד גם מהאינטרנט. ההנחה תינתן בזמן הטענת הערך הצבור בכרטיס הרב-קו, בהתאם לפרופיל הזכאות האישי המעודכן בכרטיס. נשים מגיל 60 וגברים מגיל 65 זכאים להנחה בשיעור 50%. לקויי ראיה זכאים לנסיעה חינם בכל האוטובוסים העירוניים ובאוטובוסים הבין-עירוניים עד קוד 7. הם זכאים ל50% הנחה בנסיעות בין-עירוניות מעל קוד 7.זכאים לנסוע חינם ברכבת ישראל. כדי לממש את ההטבות צריך להגיע לעמדת "רב-קו" עם תעודה מזהה ותעודת עיוור/לקוי ראיה.

·         בנסיעות במחיר הגבוה מקוד 7, זכאים להנחה של 50%. הנחה זו תקפה גם בקניית נסיעה בודדת.

·         אדם המלווה עיוור: בנסיעות בהן העיוור זכאי לנסיעה חינם, יחויב המלווה במחיר מלא. בנסיעות בהן זכאי העיוור להנחה של 50%, זכאי גם המלווה ל-50% הנחה.

·         כלב נחיה: פטור מתשלום באופן גורף.

רכבת ישראל:

·         זכאים לנסוע ללא תשלום באופן גורף.

·         אדם המלווה את העיוור, זכאי להנחה של 50% בעת הליווי וזאת בכפוף להצגת תעודה.

מימוש ההטבות להן זכאים עיוורים ברכבת ישראל אפשרי גם בלי עדכון הסטטוס על גבי ה"רב-קו", באמצעות הצגת תעודת העיוור בקופה. עם זאת, טעינת הסטטוס על גבי ה"רב-קו"  מאפשרת מעבר חופשי ללא עיכובים.

קורקינטים חשמליים – בקרוב גם דרך רב קו?

איך להטעין רב-קו באייפון

סיוע בנסיעה ברכבת לבעלי מוגבלויות