חדשות    

הנחיות משרד התחבורה לאוטובוסים על רקע הקורונה

משרד התחבורה יצא בהנחיות חדשות למפעילי התחבורה הציבורית ברחבי הארץ, במטרה להתמודד עם התפשטות נגיף הקורונה. בין היתר הוחלט כי שורת המושבים הראשונה בקרבת הנהג בכל אוטובוס, תיחסם בסרט סימון, ותימנע בהם ישיבת נוסעים. באוטובוסים הבינעירוניים ייאסר להסיע נוסעים בעמידה.

במכתב ששלח מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף, הובהרו ההנחיות לנהגים, כולל החלטה על ביטול ישיבת נוסעים בקרבת הנהג. על פי ההחלטה, שורת המושבים הראשונה בכל אוטובוס (המקום שיועד לכוחות הביטחון) תישאר ריקה על מנת ליצור חיץ בין הנוסעים לבין הנהג במהלך הנסיעה.

כאמור, לא תתאפשר הסעת נוסעים בעמידה בקווים בין-עירוניים במטרה למנוע צפיפות באוטובוסים. בקווים העירוניים יבקש הנהג מהנוסעים לעמוד מהשורה השנייה על מנת לצמצם מגע קרוב לנהג.

עוד הומלץ למפעילי התחבורה הציבורית לחלק לנהגים תכשירי חיטוי דוגמת אלכוג'ל. הנחיה נוספת היא לפתוח את חלונות האוטובוס ככל הניתן כדי לאוורר את האוטובוסים.

כמובן נהג שאינו חש בטוב צריך לדווח ולהיבדק בהתאם להנחיות משרד הבריאות לכלל הציבור, לפני שיוכל לחזור לנהוג.

התחבורה הציבורית תמשיך בימים אלו לפעול כסדרה, אולם במשרד התחבורה נערכים לאפשרות של מחסור חמור בכוח אדם. מפעילי התחבורה הציבורית התבקשו להעביר שתי תוכניות תפעוליות לחירום – האחת מתבססת על צמצום של עשרה אחוזים במצבת הנהגים, והשנייה במקרה של צמצום ב-25 אחוזים במצבת הנהגים.

"מאז פרץ משבר הקורונה אנחנו בוחנים כל העת מול המל"ל ומשרד הבריאות את השלכותיו על תחום התחבורה", אמר שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' והוסיף, "נעשה הכל כדי למזער את קצב ההדבקה של הנגיף. יש לנו אחריות כבדה על הכתפיים ואנחנו מתייחסים לצעדי המניעה והמזעור במלוא הרצינות מראשית ההתפרצות. ייתכן שתהיה חוסר נעימות זמנית אך אל מול הצעדים שמטרתם הצלת חיי אדם אין לנו ספק שנכון להתנהל בניהול סיכונים מחמיר. אני מבקש להודות להנהלת המשרד, לחברות המפעילות, לנהגים להנהלת רכבת ישראל ועובדיה, ובמיוחד לרשות שדות התעופה שעומדת בחזית ההיערכות והמענה בשערי המדינה מהיום הראשון".

נהגי האוטובוסים חוששים מהקורונה: רוצים ציוד מגן

חברת האוטובוסים אפיקים תיקנס ב-1.6 מיליון שקל בגין זיהום אוויר