חדשות    

חברת האוטובוסים אפיקים תיקנס ב-1.6 מיליון שקל בגין זיהום אוויר

חברת האוטובוסים אפיקים תיקנס בסכום של 1.63. כך קבע המשרד להגנת הסביבה בשל 3 אירועים של זיהום אוויר מציי הרכב שלה. על פי הודעת המשרד להגנת הסביבה, לאפיקים 12 אוטובוסים שמנועיהם עומדים בתקן זיהום יורו 2 –התקן המיושן  לעומת התקנים הנפוצים כיום,  תקני יורו 5 ויורו 6. בעיה נוספת היא שהאוטובוסים הישנים נוסעים באזורים מאוכלסים ופוגעים באוויר של האזורים והשכונות שבהם הם נוסעים.

כמו כן עולה מההודעה, כי אפיקים לא הכשירה את 800 הנהגים שלה לנהיגה חסכונית כפי שדורש החוק. עוד מוזכר בהודעה כי אפיקים לא הגישה את הדוח השנתי שהחברה מחויבת להגיש ואשר מפרט בין היתר את כמות הזיהום שפולטים רכבי החברה. הדוח כולל מידע ונתונים מדויקים על מספר כלי הרכב שברשותה לפי תקן יורו; חישוב פליטת חלקיקים ממוצעת מכלל כלי הרכב בצי; סיכום של פניות הציבור שהתקבלו בנושא עשן; סיכום נתונים בדבר ביצוע הכשרה לנהיגה חסכונית.  המשרד להגנת הסביבה גם טוען כי ניתנה לאפיקים ארכה של שנה להגשה – אך החברה לא עשתה זאת. לטענת המשרד להגנת הסביבה החברה גם לא נהגה בשקיפות כלפי הציבור ולא פרסמה את הנתונים בפומבי באתר האינטרנט שלה.

"בשל כל הנסיבות, הטיל יצחק בן דוד, סמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה במשרד להגנת הסביבה את העיצום הכספי על החברה", נמסר מהמשרד.

אפיקים – שירותי תחבורה מתקדמים בע"מ היא חברת תחבורה ציבורית ישראלית בבעלות של "קבוצת אמנון מסילות". אפיקים הוקמה בשנת 2008 והיא מפעילה קווי אוטובוס באזור הדרום, השומרון ובגוש דן. לאפיקים כ -840 אוטובוסים. לאחרונה נודע כי לחברה חוב ענק לחברת הדלק סונול ובשל כך היא בסכנת השבתה ללא סבסוד מהמדינה.

תחבורה ללא הפסקה: אוטובוסים בשבת בתל אביב – תוך 3 שבועות

תשלום לאוטובוסים בסמאטרפון – איך זה יעבוד?