חדשות    

לא רק הפועלים – בכל עולם הבנקים בסבבי ענק של פיטורים

השנה הודיע הפועלים כי יפטר יותר מאלף עובדים, זה כסף קטן לעומת מה שקורה בעולם.  יותר מ-50 בנקים ברחבי העולם הודיעו השנה כי הם צפויים לפטר כמעט 78 אלף עובדים – סבב הקיצוצים הגדול ביותר בבנקים מאז 2015. כמו בישראל חלק מהסיבות הן בנקאות דיגיטלית והאטה בכלכלה העולמית,  לכך נוספת גם הריבית השלילית בלא מעט ממדינות אירופה..

לפי סוכנות הידיעות בלומברג, למעלה מ-80% מהעובדים המפוטרים צפויים להיות עובדים של מוסדות בנקאיים באירופה. בשש השנים האחרונות פוטרו יותר מ-400 אלף בענף הבנקאות. דוגמה אחרונה היא מורגן סטנלי  שהודיעה על תוכנית התייעלות נרחבת הכוללת פיטורי ענק של 1,500 עובדים,  כ-2% מכוח העבודה בבנק.

הבעיה בעיקר היא בנקים אירופיים, וכאמור הריבית השלילית שפוגעת גם בהכנסות מהלוואות. בארצות הברית הפתרון היה סיוע ממשלתי בתקופת המשברים הפיננסיים. אלו לא הגיעו באירופה ורבים מהבנקים נאבקים להתייעל או להתקיים, כשהמקרה החמור ביותר הוא של דויטשה בנק. זה מתכנן לפטר יותר מ-18,000 עובדים עד 2022 ולסגת מחלק גדול מעסקי בנקאות ההשקעות שלו. גרמניה, מדינת הבית של דויטשה, היא הכי חשופה לריבית שלילית מכיוון שלקוחותיה מחזיקים יותר פיקדונות לעומת בנקים מתחרים.

עוד בעולם מתמודדים עם משבר הבנקאות בהלאמת בנקים: סין הלאימה בנק בפעם הראשונה זה 20 שנה, באושאנג, ואחריו עוד שני בנקים ועוד כמה בסכנה. גם בטורקיה הולאם הבנק אישבנק, הבנק הפרטי הגדול במדינה, ובהודו דווקא הולאמה החברה החוץ-בנקאית הגדולה במדינה. כך או כך נראה שרבים מעובדי הבנקאות, בעיקר הזוטרים, יצטרכו למצוא משרות המתאימות יותר לעשור המתקרב.

חשבונות הבנקים ייפתחו לצד שלישי – מהי בנקאות פתוחה

אחרי שדה דב: מאה עובדי ארקיע לפני פיטורים

המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, תפרוש בחודש אפריל