תוכן ממומן    

הפיכת חיווי אשראי מאדום לירוק: מדריך שאסור לפספס!

FREEPIK

כל שיחה עם הבנקאי גורמת לכך שיצמחו לכם שיערות לבנות? זה לא בהחלט מצב אידיאלי, ובטח שלא תרצו למצוא את עצמכם חווים אותו. זוהי הסיבה שמחובתכם לנסות לשפר את חיווי האשראי שלכם, ולהפוך אותו מחיווי אשראי אדום לחיווי אשראי ירוק. מחיקת נתוני אשראי היא לא דבר שלא ניתן לעשות, אך תיקחו בחשבון כי הפרוצדורה הזאת דורשת לא מעט שיתוף פעולה מהצד שלכם.

תעקבו אחר ההוצאות שלכם באופן שוטף

במקרה שבו אתם יודעים כי אתם עשויים לאבד את הצפון בכל מה שקשור להוצאות השוטפות שלכם, מוטב כי תעקבו אחריהם באופן שוטף. אל תעשו זאת פעם בחודש או בחודשיים, תדאגו לעשות זאת לפחות פעם אחת בשבוע. כך תוכלו לדעת מהם המשברים שצפויים להתרחש ממש בעתיד הקרוב, וכמובן תוכלו לדעת גם איך לצלוח את המשברים הללו ללא בעיה.

תימנעו מעצמכם הרפתקאות מיותרות

אל תכניסו ראש בריא למיטה חולה, ואם יש לכם ספק לגבי הוצאה כספית כזאת או אחרת אז מוטב שלא תיקחו אותה. מחיקת נתוני אשראי היא ראלית אך דרוש ידע במקרים מסובכים ובמידה ואין ביכולתכם את העין המקצועית לזהות טעויות בדוח יהיה לכם קשה לעשות זאת. ולכן מוטב כי תמנעו מעצמכם עד כמה שאפשר הרפתקאות פיננסיות שלא תוכלו לעמוד בהן. כל הוצאה שאתם עושים תבדקו אותה מכל כיוון אפשרי, בטח אם מדובר על הוצאה כספית משמעותית שעשויה להיות קריטית בהמשך.

אל תחששו להתייעץ עם אנשי מקצוע מיומנים

יכול להיות שלבד יהיה לכם קשה מאוד להוציא מהלימון לימונדה, ורק בעזרת אנשי מקצוע מנוסים תוכלו להוציא את התועלת הגבוהה ביותר. לכן אל תחששו לפנות לאנשי מקצוע בתחום הפיננסי, אנשי מקצוע שיכולים ללוות אתכם לכל אורך הדרך – ולהביא אתכם למצב שבו העתיד הפיננסי שלכם יהיה ורוד והרבה יותר יציב מבחינתכם.

לסיכום – חיווי אשראי, מהו ? ולמה הוא נועד ?

חיווי אשראי הוא מסוף שבו מזינים ת"ז שם ושם משפחה, ומתקבלת אינדיקציה המעידה על מוסר התשלומים שלהם. או ירוק (אפשר לסמוך עליו) או אדום (אי אפשר לסמוך עליו). גופי המימון והבנקים רוצים לדעת מה כושר ההחזר של הלקוחות שלהם לפני שהם מקבלים הלוואה/מימון או כל דבר אחר. לא נרצה לתת לאנשים הלוואות שלא יכולים לעמוד בהם, אחרת נמצא את עצינו בגרעונות ואינפלציות מאוד לא נעימות. ולשם כך אינדיקציה פשוטה של חיווי האשראי יכולה לשרות רוגע לנותן ההלוואה.