תוכן ממומן    

הפנים החדשות של הביטוח בישראל

Pixabay

נישות וסקטורים רבים עברו שינויים מרחיקי לכת בשנים האחרונות. תחום הביטוח, הידוע כשמרני, עבר אף הוא תהפוכות בשנים האחרונות, רבות מהן חיוביות. לדוגמה, הטכנולוגיה התפתחה וכעת משמשת גם את חברות הביטוח המדייקות את המחירים באמצעים טכנולוגיים. במאמר זה נסקור את השדרוגים המרכזיים בענף הביטוח בארץ.

ניטור נהיגה זהירה להפחתת עלויות הפרמיה

אחד מהשדרוגים המדהימים בעשור האחרון הוא ניטור מלא של דפוסי הנהיגה של לקוחות חברות הביטוח, הבוחרים להתקין אביזר ברכב המתעד את מהירות הנסיעה, עצירות פתאומיות ומאפיינים נוספים. אביזר זה מאפשר לחברות הביטוח להפריד בין נהגים סולידיים, הנוהגים במהירות המותרת ומודעים למתרחש על הכביש, לבין נהגים פזיזים יותר הנוטים לבצע עצירות פתע ולנסוע במהירות גבוהה מהמותר. הפרדה זו מאפשרת לזהות מי מנהגים מועד יותר לבצע תאונה ומי פחות, ולהתאים את עלויות הפרמיה לסיכוי הסטטיסטי של כל נהג להיות מעורב בתאונה. כך, חברות הביטוח לא רק מתחרות נכון יותר את הפוליסה, אלא גם מעודדות נהיגה זהירה שיכולה להפחית את כמות התאונות הגבוהה בכבישי הארץ.

פוליסה מקוונת והצעות מחיר מיידיות

יתרון נוסף הוא המעבר להזמנה דיגיטלית באופן מקוון של הפוליסה, לאחר קבלת הצעת מחיר אוטומטית המחושבת לפי מאפייני הנהג, הרכב, כמות הנהגים, ותק הנהיגה והמגדר אשר לו הם משתייכים. אם נזכר בעידן שבו כולנו השתמשנו בסוכני ביטוח, נתונים אלה תמיד היו חלק מהשאלון שאותו מילא הסוכן לפני קבלת הצעת מחיר. כיום, כל מבוטח יכול להזין את הנתונים באפליקציה או באתר האינטרנט, ולקבל מיידית הצעת מחיר לפוליסה בסיסית עם כיסויים והרחבות נוספות. התשלום יכול להתבצע בצורה מקוונת ותוך מספר דקות תופיע הפוליסה בתיבת המייל שלכם.

נפגעתם בתאונה? צלמו את הפגיעות והגישו תביעה מיידית

תהליך הגשת התביעה אף הוא זכה לגרסה חדשנית. מיד לאחר התאונה ניתן לצלם את מיקום התאונה, הנזק לרכב של הנהג הפוגע ולרכב של הנהג הנפגע. לאחר מכן, ניתן לשלוח דוא"ל ולהעלות את התמונות הללו תוך הוספת פרטי התאונה. התביעה מוגשת באופן מידי, ואינכם צריכים להתקשר אפילו פעם אחת לסוכן ביטוח. אם אתם זקוקים לעזרה מיידית בכל זאת, נמצא לרשותכם נציג טלפוני 24 שעות שבעה ימים בשבוע.

המעקב אחר תהליך התביעה מתבצע אף הוא בצורה מקוונת. לאחר שקבלתם מספר תביעה, אתם יכולים לבדוק את הסטטוס שלה ולקבל עדכונים על אישורה. אם תצטרכו לתקן את הרכב, רשימה של בעלי מקצוע ומוסכים הקרובים לאזור מגוריכם תופיע באפליקציה, או תשלח לכתובת הדוא"ל שלכם. כל כך קל ופשוט.

התאמה אישית ושקיפות מלאה לפני בחירת הפוליסה

בעבר רוכשי פוליסות לכיסויים שונים היו נאבקים בהבנת האותיות הקטנות ותנאי הפוליסה המורכבים. היום, חברות הביטוח מציעות שקיפות רבה יותר. ניתן לראות באתרי האינטרנט את הזכויות של כל בעל פוליסה בהתאם לתוכנית הבסיסית שנבחרה וכן את האפשרויות המוצעות להרחבה הפוליסה. הכיסוי אינו נבנה כתבנית אחת המתאימה לכולם, אלא באופן מודולרי כדי להתאים את הפוליסה ככפפה ליד לצורכי הלקוח.

אפשרויות אלה מאפשרות ללקוחות להשוות פוליסות זו לזו, לראות מה כולל המחיר של הפרמיה השנתית ולבחור את החברה המתאימה המציעה את השירות הטוב ביותר במחיר המשתלם ביותר. גם לאחר רכישת הפוליסה, נציגי החברה זמינים לענות לשאלות ולבצע שינויים בפוליסה באמצעות צ'ט, אי־מייל או שיחת טלפון.

לסיכום, השדרוגים שחלו בשנים האחרונות בתחום הביטוח בישראל מקלים מאד על ציבור הנהגים בישראל להשוות בין מחירי הפוליסות השונות, להזמין פוליסה בלחיצת כפתור, להגיש תביעה וליצור קשר עם חברת הביטוח.