ביטוח    

הצפות באשדוד – מה עושים עם הביטוחים?

מעודכן ל-12/2019

סוכן הביטוח, ישראל גרטי, יו"ר ועדת הביטוח האלמנטרי בלשכת סוכני הביטוח עונה לשאלות הנפוצות על רקע הסערה וההצפות שפקדו את אשקלון, ומזג האוויר הצפוי בכל הארץ.

שאלה: הרכב שלי חנה ברחוב והוצף במים בסערה, מה לעשות?

תשובה: "כפי שראינו באשקלון, הוצפו מאות רכבים כחלק מהסערה. לבעלי ביטוח מקיף – הביטוח מכסה. לבעלי ביטוח צד שלישי קיימת בעיה – אין כיסוי ביטוחי, שכן כיסוי צד ג' מכסה רק אם פגע במישהו אחר. כאן מדובר בנזקי טבע  ולכן מבלי צד ג' או לכאלו שאין להם ביטוח כלל,  יש את האפשרות לתבוע את העירייה על רשלנות בטיפול בתשתיות ובמערכות הניקוז. צריך לקחת בחשבון שלתבוע עירייה זה הליך מאוד ארוך ומייגע".

שאלה: המבול שירד על העיר הציף לי את הבית, מה לעשות?

תשובה: "חלק גדול מהנזקים הם בבתי קרקע, לבעלי ביטוח מבנה ותכולה יש כיסוי. לבעלי ביטוח משכנתא למבנה – יש כיסוי. העניין הרגיש יותר הוא ביטוח התכולה. לחלק מהמבוטחים אין ביטוח תכולה והנזקים עלולים להיות של מאות אלפי שקלים לתכולה. חשוב לציין שהעלויות הכוללות לביטוח מבנה ותכולה של דירה ממוצעת הם פחות מ-100 שקל לחודש. אלה עלויות נמוכות שבכסף קטן דואג לנזקי טבע, שריפה, פריצה, צד שלישי וכיו"ב'".

שאלה: אני בעלים של עסק שניזוק מהמים הרבים שהציפו אותו, מה מכסה הפוליסה?

תשובה: "לחלק לא קטן מהעסקים נוצרות בעיות במקרה של הצפה. מבוטחים שביטחו את המבנה והתכולה שלהם ורכשו כיסוי נזקי טבע, מכוסים. מבוטחים  שרכשו כיסוי למבנה  ולתכולה ולא רכש את הכיסוי לנזקי טבע, אינם מכוסים. גם כאן, עומדת לבעלי העסקים הזכות ,לתבוע את העירייה בגין רשלנות".

 שאלה: האם אקבל כבעל עסק פיצוי על אובדן רווחים במקרה של הצפה?

תשובה: "אובדן רווחים במקרי ההצפות שאנו עדים להם כדוגמת אשקלון, לא מכוסה".

שאלה: מה לעשות לאחר שנפגעתי?

תשובה: "לקוחות שיש להם ביטוח, להתקשר בהקדם לסוכן הביטוח. הסוכן יפעיל את השמאי לטפל באירועים, וילווה את המבוטח לאורך כל התביעה. חשוב לתעד את האירוע, גם ובמיוחד למי שאין ביטוח. זאת משום שמי שיש לו פוליסה צד ג' ברכב, או ללא ביטוח דירה, או עסק, צריך תיעוד אם יצטרך לתבוע את העירייה. לכן חשוב שיצלם ושיראו שהנזק קרה באותה עיר ובאותו מקום".

שאלה: החורף עוד לפנינו, אם אקנה ביטוח עכשיו, אהיה מכוסה?

תשובה: "מי שפונה וקונה ביטוח כיום יהיה מכוסה. מקרים חריגים, יכולים להיות בעיר כמו חדרה למשל, שם הייתה שנה שעברה הצפה גדולה ברחוב ספציפי. אז הרחוב הספציפי, אולי מסומן על ידי חברות הביטוח. אבל אפילו אם תושב אשקלון שלא נפגע כעת ירצה ביטוח  , יבטחו אותו. החורף עדיין לפנינו, לכן מומלץ לפנות לסוכן הביטוח, ולרכוש ביטוח דירה ,ולבעלי העסקים שלבטח את המבנה והתכולה כולל נזקי טבע".

ביטוח מפני נזקי הגשם – יש דבר כזה?

חברות הביטוח בלחץ מה"סערה" המתקרבת; שולחות מסרונים ללקוחות עם הנחיות