חדשות    

הקולה סחר והקולה שיווק מבקשות הסדר נושים

חברות הפיצוחים מבקשות להסדיר את חובותיהן. חובותיה של הקולה סחר נאמדים בכ-10 מיליון שקל, וחובות הקולה שיווק בכ-5.5 מיליון שקל.

שתי חברות המפעילות חנויות פיצוחים בחולון ובבת־ים ביקשו הסדר נושים.  הבקשה צפויה לידון בבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה.

שתי החברות הן קמעונאית הקולֶה סחר וחברת הקולֶה שיווק ותפעול, שמוכרת לזכיינים ולחנויות. הבעלים הוא פסח שרל, באמצעות רביד וקורן ניהול.

החברות מפעילות שתי חנויות פיצוחים ותבלינים. בנוסף אליהן יש שישה זכיינים, שהבקשה אינה מתייחסת אליהם. החברות מבקשות, באמצעות עוה"ד רמי קוגן ובת חן רחמים, למנות לנאמן את עו"ד אביחי ורדי. מהבקשה עולה חובותיה של הקולה סחר נאמדים בכ-10 מיליון שקל, וחובות הקולה שיווק בכ-5.5 מיליון שקל.

הקולה סחר מעסיקה 63 עובדים, וההסדר מבטיח לנושים הרגילים 40% דיווידנד. החברה, לפי ההצעה, תשלם 50 אלף שקל בחודש ואחרי שנה 100 אלף בחודש, ואז כ-136 אלף בחודש. כך, "החוב ייפרע תוך שבע שנים, והחברות יוכלו לשמר את רוב עובדיהן", נכתב בבקשה.הן טוענות שיש להן מועדון בן 22 אלף לקוחות, אך עקב ניצול מלאי ואי רכישת מלאי חדש "נפגעה תנועת הקונים". לדברי קוגן, "זו חברה רווחית שנקלעה לקשיים בגלל השקעות לא נכונות. היא זוכה לאמון מצד ספקיה".

יצוין כי יש חברות אחרות בשם הקולה, שהבקשה אינה נוגעת להן.

מהו הסדר נושים

הסדר נושים בפשיטת רגל הינו הליך, במסגרתו חייב אשר צברו חובות, ואינו מסוגל להחזיר חובות אלה לנושיו, מבקשים להגיע להסכמה עם כל נושיו לפיה ישלם אחוז מסויים מן החובות, אשר נמוך משמעותית מן החוב העדכני. פקודת פשיטת רגל קובעת את התנאים שבהם יכול חייב להציע לנושיו להסדיר את חובותיו  לפי תנאים כאלו ואחרים המוצעים על ידיו. אם ההסדר מתקבל ומאושר על ידי בית המשפט והנושים ההסדר הופך להיות סופי ומחייב, ובכפוף למימושו, זוכה החייב להיפטר מיתרת החוב. קיימים מספר סוגים של הסדרי נושים על פי הפקודה הנבדלים בעיתוי ההצעה ובאחוז החובות המינימלי שעל החייב להתחייב להחזיר לנושיו. הסדרי נושים במסגרת הליך פשיטת הרגל, להבדיל מהסדרי נושים פרטניים עם נושה ספציפי, מתנהלים, בשל אופיו הקולקטיבי של הליך פשיטת הרגל, מול כל נושי החייב ( למעט אלה אשר נושים בחוב שאין עליו הפטר ) בפיקוחו של בית המשפט וכונס הנכסים הרשמי.

מטומי מציעה הסדר אגח – הארכת תקופת האגח, הזרמת הון של 10 מיליון דולר, והסכם עם ריינמקר על הפחתת התשלום בגין טים

אפריקה – מתווה להסדר חוב שני; מה יקרה לאג"ח?