חדשות קרנות נאמנות    

הקרנות המסורתיות איבדו השבוע רק כ-280 מיליון שקל עקב התייצבות השווקים

מיטב דש מפרסמים סיכום שבועי של נכסי תעשיית קרנות הנאמנות: הקרנות המחקות ממשיכות במגמת הפדיונות, אם כי בקצב נמוך יותר מהקצב הממוצע שבוע קודם לכן

1מיטב דש מפרסמים סיכום שבועי של נכסי תעשיית קרנות הנאמנות, ומדווחים כי ההסכם ביוון וההתערבות הממשלתית בסין הביאו לרגיעה בקצב הפדיונות בקרנות המסורתיות שאיבדו השבוע כ-280 מיליון שקל, המתחלקים לפדיונות של כ-240 מיליון שקל בקרנות המנוהלות וכ-40 מיליון שקל בקרנות המחקות. הקרנות הכספיות שאיבדו כ-190 מיליון שקל בשבוע האחרון.

אישור הסכם החילוץ ביוון והתערבות הממשל בשוק המניות בסין, הציתו עליות חדות במדדי המניות בארץ ובעולם והתבטאו בגיוסים נאים של כ-200 מיליון שקל בקרנות המנייתיות – האפיק המגייס ביותר בשבוע החולף. הקרנות המחקות ממשיכות במגמת הפדיונות, אם כי בקצב נמוך יותר מהקצב הממוצע שבוע קודם לכן. זאת, בהובלת קרנות מחקות על מדדי אג"ח ממשלתי (180 מ' שקל) וקרנות מחקות על מדדי אג"ח שקלי (35 מ' שקל). מן הצד השני נרשמו גיוסים בקרנות המחקות על מדדי המניות בארץ ובחו"ל (125 מ' שקל).
שבוע המסחר התאפיין במגמה חיובית. עליות במדדי המניות בסין ובאירופה לא איחרו להגיע אל ישראל, מה שהתבטא בעליות שערים נאות במדדי המניות בארץ ובעליות באגרות החוב הממשלתיות והקונצרניות. המגמה החיובית ששררה בשוק המקומי הביאה לירידה של כ-70% בקצב הפדיונות בקרנות המסורתיות לעומת השבוע הקודם. תעשיית קרנות הנאמנות רושמת פדיונות של כ-1.8 מיליארד שקל מאז תחילת החודש, מתוכם כ-1.3 מיליארד שקל בקרנות המנוהלות, כ-200 מיליון שקל בקרנות המחקות וכ-340 מיליון שקל בקרנות הכספיות. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית, קרנות 10/90 וכו', רשמו בשבוע שעבר פדיונות של מיליונים בודדים. זאת, לעומת פדיונות של כ-270 מיליון שקל בשבוע הקודם לו.

אגרות החוב הקונצרניות נסחרו השבוע במגמה חיובית – מדדי התל-בונד 20,40,60 רשמו עליות של עד כ-0.5%. בהמשך לכך, מדד קונצרני כללי עלה ב-0.6%. בעקבות התשואות החיוביות באפיק, קרנות אג"ח קונצרני הכפילו השבוע את הגיוסים לכ-80 מיליון שקל, המתחלקים לגיוסים של כ-60 מיליון שקל בקרנות המחקות וכ-20 מיליון שקל בקרנות המנוהלות.

אגרות החוב הממשלתיות רושמות החודש עליות שערים: מדד ממשלתי כללי עלה מתחילת החודש ב-0.15% בהובלת השחרים לטווח ארוך שזינקו ב-1.5%. למרות העליות שנרשמו החודש ומתחילת השבוע באפיק הממשלתי, קרנות אג"ח מדינה המשיכו לאבד נכסים. זאת, לאחר פדיונות  של כ-470 מיליון שקל השבוע. מתחילת החודש הפדיונות בקרנות אג"ח מסתכמים ביותר מ-1 מיליארד שקל – האפיק הפודה ביותר החודש בתעשיית קרנות הנאמנות.

המשך פדיונות באפיק השקלי: הקרנות הכספיות רשמו השבוע פדיונות של כ-190 מיליון שקל – עלייה של כ-50% בקצב הפדיונות לעומת השבוע הקודם. בהמשך לכך, נרשמו פדיונות קלים של כ-15 מיליון שקל בקרנות השקליות המסתכמים לפדיונות של כ-100 מיליון שקל מתחילת החודש.

קרנות אג"ח חו"ל רשמו השבוע פדיונות של כ-70 מיליון שקל וכ-150 מיליון שקל מתחילת החודש. זאת, בעקבות תנודתיות גבוהה באגרות החוב הממשלתיות בארה"ב ובגרמניה ולמרות פיחות השקל אל מול הדולר שנרשם מתחילת החודש.

עליות שערים במדדי המניות: מדדי ת"א 25 ות"א 100 רשמו השבוע תשואה של עד כ-2.5%. בהמשך לכך, מדד ת"א 75 זינק ב-3.3%. הקרנות המנייתיות1 פתחו, אמנם, את חודש יולי עם פדיונות של כ-70 מיליון שקל, אך לאחר עליות שערים חדות במדדי המניות בארץ ובעולם בשבוע הקודם, הן עברו לצבירה חיובית. זאת, לאחר גיוסים של כ-200 מיליון שקל השבוע.

תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-16.07.15 כ-247.5 מיליארד שקל. הקרנות המסורתיות (בנטרול הקרנות הכספיות) מנהלות כ-215.3 מיליארד שקל והקרנות הכספיות שמנהלות כ-32.2 מיליארד שקל.

מיטב דש גיוסים ופדיונות שבועיים - יולי

מיטב דש גיוסים ופדיונות שבועיים – יולי