חדשות קרנות נאמנות    

הקרנות המסורתיות – גיוס של 60 מיליון שקל בשבוע החולף

מיקי סבטליץ ממיטב דש בסיכום שבועי של נכסי תעשיית קרנות הנאמנות: המשקיעים לוקחים אויר: הקרנות המסורתיות רשמו השבוע גיוסים קלים של כ-60 מיליון ₪ בלבד

מיטב דש מפרסמים היום סיכום שבועי של נכסי תעשיית קרנות הנאמנות; בית ההשקעות מדווח כי השבוע שנפתח בגיוסים ניכרים נמשך בפדיונות גדולים ביומיים האחרונים. על פי נתוני מיטב דש המשקיעים "לוקחים אויר", והקרנות המסורתיות רשמו השבוע גיוסים קלים של כ-60 מיליון ₪ בלבד. זאת, לאחר גיוסים של כ-145 מיליון ₪ בקרנות המחקות אל מול פדיונות של כ-90 מיליון ₪ בקרנות המנוהלות וכ-520 מיליון ₪ בקרנות הכספיות.

מיטב דש מדווחים כי בראש המגייסות השבוע: קרנות אג"ח כללי (290 מיליון ₪) וקרנות אג"ח חו"ל (80 מיליון שקל). הבולטות בגיוסים בקרנות המחקות הן קרנות מחקות על מדדי אג"ח כללי (100 מיליון ₪) וקרנות מחקות על מדדי מניות בארץ ובחו"ל (40 מיליון ₪).

הקרנות המסורתיות רושמות באפריל גיוסים של כ-4.5 מיליארד ₪

שבוע המסחר התאפיין במגמה שלילית. מדדי המניות סיכמו את השבוע בירידות שערים, ובמדדי אגרות החוב הממשלתיות והקונצרניות נרשמו ירידות חדות. בעקבות המימושים במרבית אפיקי ההשקעה השבוע, המשקיעים לקחו הפסקה והמתינו על ה"גדר", מה שהתבטא בירידה חדה של כ-95% בקצב הגיוסים לקרנות המסורתיות שגייסו השבוע כ-60 מיליון בלבד. במקביל נרשמה ירידה חדה בפדיונות בקרנות הכספיות. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

אגרות החוב הממשלתיות רושמות השבוע ירידות שערים: מדד ממשלתי כללי רשם השבוע מימוש שערים של 1.3% בהובלת השחרים לטווח ארוך שצנחו ב-1.9% על רקע הירידות שנרשמו באג"ח ממשלת ארה"ב וגרמניה. עקב הירידות החדות, קרנות אג"ח מדינה רשמו השבוע פדיונות של כ-10 מיליון ₪, שלמעשה משקפים גיוסים של כ-150 מיליון ₪ בשלושת הימים הראשונים של השבוע ופדיונות של כ-160 מיליון ₪ ביומיים האחרונים. מסתבר שדי בכמה ימים של ירידות כדי להפוך את המגמה על פיה.

מיטב דש צופים תשואה חיובית של כ-0.6% לקופות הגמל באפריל

על פי נתוני מיטב דש, אגרות החוב הקונצרניות נסחרו השבוע במגמה שלילית – מדדי התל-בונד 20,40,60 רשמו ירידות שערים של עד כ-0.5%, ובהמשך לכך, מדד קונצרני כללי התממש ב-0.6%. בעקבות הירידות במדדי האג"ח, קרנות אג"ח קונצרני רשמו עלייה בקצב הפדיונות הממוצע לעומת השבוע הקודם. הפדיון הסתכם בכ-70 מיליון ₪, המתחלקים לפדיון של כ-100 מיליון ₪ בקרנות המנוהלות, ומנגד גיוס שבועי של כ-30 מיליון ₪ בקרנות המחקות.

הקרנות המנייתיות סיכמו את השבוע עם פדיונות קלים של כ-10 מיליון ₪. זאת, לעומת גיוסים של כ-80 מיליון ₪ בשבוע הקודם. הקרנות המחקות על מדדי המניות בארץ ובחו"ל רשמו השבוע גיוסים של כ-40 מיליון ₪ המתחלקים שווה בשווה בין קרנות מניות בארץ לבין קרנות מניות בחו"ל, אל מול פדיונות של כ-50 מיליון ₪ בקרנות המנוהלות.

מדריכי קרנות נאמנות

קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית, קרנות 10/90 וכו', רשמו השבוע גיוסים של כ-290 מיליון ₪ – ירידה של כ-60% בקצב הגיוסים הממוצע לעומת השבוע הקודם. קרנות אג"ח חו"ל רשמו השבוע ירידה קלה בקצב הגיוסים הממוצע לעומת השבוע הקודם עקב ירידות באג"ח ממשלת ארה"ב במהלך השבוע. זאת, לאחר שגייסו כ-80 מיליון ₪.

התמתנות הפדיונות באפיק השקלי: הקרנות הכספיות רשמו השבוע פדיונות של כ-0.5 מיליארד ₪ – ירידה של כ-50% בקצב הפדיונות הממוצע לעומת השבוע הקודם. בהמשך לכך, פדיונות של כ-230 מיליון ₪ נרשמו השבוע בקרנות השקליות – ירידה של 50% בקצב הפדיונות הממוצע לעומת השבוע הקודם.

תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-07.05.15 כ-262.6 מיליארד שקל, הקרנות המסורתיות (בנטרול הקרנות הכספיות) מנהלות כ-227.4 מיליארד שקל והקרנות הכספיות שמנהלות כ-35.2 מיליארד ₪.

מיטב דש סיכום שבוע ראשון מאי תעשיית קרנות הנאמנות הקרנות המסורתיות