חדשות    

הראל: השוק הישראלי ממשיך להדביק פערים

pexels
מעודכן ל-09/2020

על רקע המשבר העולמי, השוק הישראלי הפגין בפתיחת שבוע המסחר ירידות מתונות יחסית גם השבוע החולף נסגר עם ביצועים טובים יותר בשוק המניות הישראלי ביחס לשאר העולם כלכלני הראל מזהים הזדמנויות בשוק המניות

כלכלני הראל פיננסים מפרסמים היום סקירה שבועית של שוק ההון וצופים כי המניות הישראליות יסגרו פערים לעומת העולם.

על פי כלכלני הראל, בארצות הברית מתמקדים במגוון סקטורים בצמיחה – לא רק מתחום הטכנולוגיה. לטענתם, העובדה ששוק המניות בישראל תפקד פחות טוב בשנת תש"פ, חיובית דווקא, שכן המשמעות היא שעיקר החדשות הרעות כבר מתומחרות בשוק.  בנוסף, בנק ישראל כבר אינו יושב על הגדר. לכן במבט קדימה, שוק המניות בישראל צריך להישאר דומיננטי בתיק המניות לשנה הקרובה.

מחוץ לישראל, למרות הירידות במדדים, כלכלני הראל ממליצים שלא למהר לשנות חשיפה לשוק האמריקאי, שכן לדבריהם תנודתיות נקודתית לא משפיעה על המגמות ארוכות הטווח.  הם מתמקדים במניות מסקטורים בצמיחה – לא רק במניות טכנולוגיה. לצד תתי סקטורים שנהנים ממדיניות הסגר והריחוק החברתי בעולם כמו מגמת העבודה מהבית, חשוב לשמור על חשיפה לתחומים שימשיכו לתפקד טוב כמו סקטור הציוד הרפואי ולתתי סקטורים בתחומי הצריכה המחזורית, שחלקם יתאוששו ברגע שתהיה הקלה במגבלות.

כמו כן, חברות מבוססות רווחיות שנפגעו עשויות לחזור ובגדול – במיוחד מסקטור הפיננסים והנדל"ן. חזרה לשגרה לכשתגיע עשויה להקפיץ חזרה מניות צריכה וקמעונאות. התאוששות בחומרי הגלם עשויים לתמוך במניות בשווקים מתעוררים. כל אלה תלויים בפיתוח חיסון ומלת המפתח בחשיפה אליהם היא פיזור רחב ככל האפשר, כדי להימנע מסקטורים בעלי תנודתיות חדה שתלויים במידה רבה מידי במציאת חיסון אפקטיבי.

בתחום האג"ח, כלכלני הראל מפזרים בקונצרני, בציפייה להרחבת המעורבות של בנק ישראל ברכישת האג"ח. הם שומרים על החשיפה מפוזרת לאג"ח קונצרני מדורג. המעורבות של בנק ישראל במסחר באג"ח יחד עם הריבית הנמוכה וההרחבות המוניטאריות ממשיכות לתמוך בירידת מרווחים באג"ח הקונצרני ולהערכתם מגמה זו תימשך בתקופה הקרובה.

בתיק ההשקעות, בהראל ממליצים לשלב אג"ח ומניות יחד תוך שילוב הגנות. הם מדגישים כי "בתקופות שבהן לעיתים אין קשר בין החששות והכלכלה הריאלית לשוק ההון, תזמון כניסה לשוק הוא כמעט בלתי אפשרי". לפיכך, הם ממשיכים לשמור על מבנה תיק המשלב אג"ח ומניות יחד במטרה להפחית תנודתיות.

בנוסף, לדבריהם יש יתרונות בסביבת השוק הנוכחית לשלב גם הגנות לצרכי הפחתת תנודתיות, לצד התמקדות במניות מסקטורים שבצמיחה על רקע הסגרים והמדיניות של ריחוק חברתי בכל העולם.

הראל: בנק ישראל יורה בכל התותחים

בנק ישראל: עודף הנכסים על ההתחייבויות של המשק מול חול עלה ברביע השני בכ-14.5 מיליארדי דולרים