תוכן ממומן    

הר הכסף – לגלות איפה הכסף שלנו מתחבא

קרדיט: pixabay

במשך השנים נערכו מחקרים שונים אודות רכישת פוליסות ביטוח על ידי צרכנים, פתיחת תוכניות פנסיוניות, חשבונות בנק וכלים פיננסים אחרים. מה שהתגלה באותם מחקרים הוא, שהרבה מאוד צרכנים לא בהכרח יודעים מה קורה עם הכסף שלהם.

לכאורה, זה ישמע מאוד מוזר. הרי כל אחד מאיתנו רוצה להאמין שהוא יודע טוב מאוד מה מצב חשבון הבנק שלו, אילו תוכניות פנסיה עומדות לרשותו, אילו פוליסות ביטוח יש לו, וכל דבר שקשור כך או אחרת להתנהלות הכלכלית שלו, הן היומיומית והן לטווח הרחוק. הבעיה היא, שהרבה מאוד אנשים אינם מודעים למצבם באופן מלא.

זה כמובן יוצר הרבה מאוד בעיות, לא רק לכל פרט ופרט באופן ספציפי אלא גם בעיות רחבות לחברה, הרי אם אדם מסוים לא יודע כמה כסף יש לו בתוכנית הפנסיה ובכלל לא יודע אילו תוכניות עומדות לרשותו, אז הוא לא יכול לתכנן את עתידו הכלכלי וייתכן מאוד שמצבו יהיה הרבה יותר רע ממה שהוא באמת, וזה יהפוך אותו לנטל על משפחתו ועל החברה.

איך הר הכסף יכול לעזור?

הרעיון של הר הכסף הוא לאפשר לכל אחד ואחת, לממש את הזכויות שלהם לאתר כספים אבודים. מדובר בתהליך מאוד פשוט. האתר מחובר לכל מערכות המידע הרלוונטיות, ובעזרת פרטים אישיים שכל אחד ואחת מתבקשים לספק, אפשר לקבל את כל המידע אודות תוכניות פנסיה, פוליסות ביטוח, משכנתא ועוד.

במילים אחרות, הר הכסף עוזר לנו לעשות סדר בכל התוכניות שעומדות לרשותנו, כל מה שקשור לכסף שאנחנו צברנו וחסכנו במשך השנים, כל הפנסיות ופוליסות הביטוח שאנחנו יכולים להשתמש בהן ועוד.

אתר הר הכסף גם מספק לנו מידע וליווי מקצועי, אשר יכול לעזור לנו לפעול בצורה נכונה, אנחנו יכולים להחליט כיצד לנהוג, מה בדיוק עלינו לעשות, איך להתנהל מול כל תוכנית ותוכנית, מה לוותר ומה להשאיר, כיצד להעביר סכומים מסוימים מתוכנית אחת לתוכנית אחרת, האם משתלם לנו לסגור חשבון בנק לא פעיל או להשתמש בו ועוד.

למי זה יכול להתאים?

באופן טבעי, מי שייהנה יותר מאתר כמו הר הכסף, הם אנשים מבוגרים שבמשך השנים פתחו בעצמם או פתחו עבורם תוכניות שונות, והם שכחו מקיומן. אנשים צעירים, נניח אחרי צבא, לא מחזיקים בהכרח הרבה מאוד פוליסות ובוודאי לא קרנות פנסיה רבות. עם השנים, הכמות גדלה והפעילות עולה. לכן אנשים מבוגרים ימצאו באתר הרבה יותר תועלת.

כמו כן, סביר להניח שהורים, סבים וסבתות, ימצאו הרבה יותר עניין, ולו בגלל שהאתר יכול לעזור להם לתכנן את העתיד שלהם ושל ילדיהם ונכדיהם בצורה חכמה ויעילה יותר. לכן, גם משתלם להיכנס לאתר, לבדוק את המצב, לקבל ייעוץ ועזרה, ובסוף גם להחליט כיצד לנהוג עם המידע שנחשף.