תוכן ממומן    

התינוק פולט? חמישה פתרונות שכדאי להכיר

קרדיט pexels

אין רכות כמו זו של התינוקות. הם עדינים ומתוקים וזה פשוט תענוג לראות אותם גדלים ומגלים את העולם. אך לא תמיד הכל ורוד, בשלבים הראשונים של חייהם התינוקות לרוב פולטים לא מעט לאחר האוכל. הפליטה היא כמות קטנה של אוכל אשר עולה במעלה הוושט חזרה החוצה דרך פיו של התינוק, לשם כך מומלץ להשתמש בחיתול טטרה כדי להימנע מפליטה על החולצה שלנו או על בגדיו של התינוק. הסיבה לכך שתינוקות פולטים היא שסוגר הוושט שלהם עדיין רך וחלש, ולכן מתאפשרת עלייה של שאריות מזון במעלה הוושט. סיבה נוספת לתופעת הפליטות היא שמנגנון הרעב והשובע של התינוק גם הוא אינו מפותח לחלוטין, ולכן תינוקות לעיתים אוכלים יותר ממה שקיבתם הקטנה מסוגלת להכיל. הפליטה אינה מסוכנת לתינוק, אך לעיתים היא יכולה להיות לא  נעימה עבורו, עבורכם ועבור הבגדים שאתם לובשים. אך בוודאי תשמחו לשמוע שהתופעה פוחתת\משתפרת בין גיל 8 חודשים לשנה. 

אם כך, כיצד נוכל לעזור לסייע להפחית את כמות הפליטות? אנו שמחים לבשר לכם שיש מספר דרכים לסייע ואנו נפרוש בפניכם חמש דרכים עיקריות:

 

אכילה נכונה והאכלה נכונה

הפתרון הראשון מגיע מהמקור- האוכל שהתינוק צורך. במידה והאם בוחרת שלא להניק יהיה זה חיוני לבחור בתחליף מזון לתינוקות המתאים לצרכיו של התינוק. נוטרישה, יצרנית נוטרילון, היא חברה המתמחה בתזונת תינוקות כבר למעלה מ- 120 שנים. מתוך חשיבה ממוקדת על תופעת הפליטות בתינוקות, החברה פיתחה את נוטרילון AR אשר מיוצר על בסיס חלב, ומכיל סיב טבעי מיוחד בשם לוקוסט בין גאם (סיבים תזונתיים העשויים מחרובים), הגורם למזון להיות סמיך יותר, ובכך מפחית פליטות משום שהאוכל סמיך יותר, ולכן יותר קשה לו לעלות בחזרה במעלה הוושט. כמובן שתמ"ל זה אושר תחת פיקוח רפואי. לצד התוסף המיוחד שתורם להסמכה של הפורמולה, היא גם מכילה את כל הרכיבים התזונתיים להם התינוק זקוק. חשוב לציין שלפני השימוש בתמ"ל מיוחד לפליטות, מומלץ להיוועץ ברופא.

 

הפתרון השני נוגע לאופן שבו אתם מאכילים את התינוק. מלבד מתן התזונה הנכונה למניעת הפליטות, חשוב גם להאכיל את התינוק בתנוחה הנכונה שתפחית את הסיכוי של האוכל לעלות במעלה הוושט החוצה. לכן, הקפידו להאכיל את התינוק במנח מאונך ולא בשכיבה. במידה ואתם מאכילים את התינוק במהלך הלילה, החזירו אותו לעריסתו כך שישכב על הגב, ואם קיימת האפשרות אף הטו מעט את זווית המיטה כך שתהיה דומה לזווית של סל-קל לדוגמה. 

מומלץ לבדוק האם החור בפטמת הבקבוק אינו מאפשר חדירה גדולה של אוויר מחד, וזרימה מהירה מדי של חלב מאידך.  מלבד זמן ההאכלה עצמו גם במהלך חצי השעה שלאחר האוכל, שימרו על התינוק גם כן במנח מאונך כדי לאפשר לאוכל להגיע אל הקיבה בקלות. בזמן חצי השעה הזו, חיוני בהחלט שלא תטלטלו, תנענעו או תקפיצו את התינוק. חישבו כיצד אתם הייתם חשים אם הייתם קופצים אחרי ארוחה, סביר להניח שלא טוב במיוחד, ועבור התינוק כנראה שתחושה זו נעימה עוד פחות. בנוסף, מנעו כל אפשרות של הפעלת לחץ על בטנו של התינוק, ובסוף האכילה סייעו לתינוק לפלוט אוויר החוצה באמצעות טפיחות קלות על גבו במצב מאונך. 

 

דעו את המידה

ומה בנוגע לכמויות? זהו בדיוק הפתרון השלישי שלנו, כדי להימנע מהעמסת קיבתו הקטנה של התינוק בכמות גדולה של אוכל, נסו לחלק את כמות המזון שהתינוק צריך לצרוך במהלך היום למנות טיפה קטנות יותר, כמו גם בשביל שתוכלו להאכיל את התינוק לעיתים מעט תכופות יותר ובכך למנוע רעב קיצוני אצל התינוק שיגרום לו לצרוך יותר בהאכלה אחת. 

 

בזמן ההאכלה היו נינוחים ומרוכזים בתינוק בלבד

הפתרון הרביעי שלנו קשור לזמן ההאכלה עצמו. בזמן ההאכלה עזרו לתינוק להישאר רגוע ככל הניתן, והתרכזו אך ורק בו. זאת משום שהפרעות והסחות דעת בזמן האכילה, עלולות לגרום לתינוק להפסיק את האכילה, ובכך להכניס אוויר מיותר לגוף אשר יגרום לגזים שמהם יסבול התינוק וגם אתם. כמו כן, חשוב מאד להיות ערניים כל זמן ההאכלה כדי לוודא שהתינוק נושם כראוי ולמנוע חנק חלילה.

 

יש פתרון גם לבלתי נמנע

הפתרון החמישי והאחרון אינו עוסק בהפחתת הפליטות עצמן, אלא בהתמודדות עם הבלתי נמנע. לאחר ההאכלה החזיקו את התינוק במאונך, כך שראשו מונח על כתפיכם, ועליה הניחו מגבת או חיתול בד (טטרה). כך, במידה והתינוק יפלוט יהיה חוצץ ביניכם ובין הפליטה. כמו כן, שיקלו להניח סביב צווארו של התינוק סינר אשר יגן על בגדיו, ובכך תוכלו להימנע מהחלפות בגדים תכופות. 

 

כפי שציינו בפתיחת המאמר, הפליטה של תינוקות היא נורמלית לחלוטין, ובסופו של דבר נפסקת מעצמה עם התחזקות מערכת העיכול. יחד עם זאת עלולים להיות מצבים שבהם הפליטות אינן תקינות, וחשוב לזהות אותן. הקפידו לראות שהתינוק אכן עולה במשקל כפי שצריך על פי אחוזון המשקל שבו הוא נמצא. אם אתם שמים לב לאיזושהי אי נוחות או מצוקה של התינוק בזמן הפליטה, הדבר עלול להצביע על עליית נוזלי חומצה מן הקיבה שיוצרים תחושת צריבה בוושט. עקבו אחר נראות הפליטה וצבעה, אם הצבע אינו חלבי אלא צהבהב או ירוק יש צורך להתייעץ עם רופא. חשוב במיוחד גם להבדיל בין פליטה להקאה, כאשר הפליטה מתבטאת בכמות קטנה של שאריות מזון המוצאות את דרכן חזרה אל תוך חלל הפה. קיא לעומת זאת יתבטא בכמות גדולה בהרבה והוא יצא בפתאומיות. 

 

כל התופעות הנ"ל הן שכיחות, כך שאתם יכולים להישאר רגועים. גופו של התינוק אמנם עדין ורגיש, אך הוא עדיין יודע כיצד לפעול ומה שאתם צריכים לעשות הוא להקשיב לו, לשים לב לתינוק ולצרכיו, משום שאפילו בגיל רך שכזה הוא עדיין יכול להראות ולסמן לכם את אשר הוא צריך. 

 

 

לתשומת לב, חלב אם הוא המזון הטוב ביותר עבור התינוק

תוכן שיווקי בשיתוף נוטרילון