חדשות    

התעשייה האווירית חתמה על עסקת ענק להסבת מטוסים ב-400-380 מיליון דולר

לווין חלל; צילום: תעשייה אווירית

התעשייה האווירית חתמה על עסקת ענק להסבת מטוסי נוסעים למטוסי מטען, עבור    400-380 מיליון דולר

התעשייה האווירית חתמה על עסקת ענק להסבת מטוסי נוסעים למטוסי מטען, עבור  400-380מיליון דולר. לפי התעשייה האווירית, הסבת המטוסים תיעשה תוך 6-5 שנים. לפי ההסכם תהיה אופציה עתידית לרכישת מטוסים מוסבים נוספים. בינתיים לא דווח מי הלקוח, וזו עסקה ראשונה שלה עם התעשייה האווירית. העסקה היא של חטיבת התעופה.

חטיבת התעופה מעסיקה כ-5,000 עובדים, בראשה עומד יוסי מלמד, והיקף הפעילות הכספי שלה נאמד בכ- מליארד שקל בשנה. החטיבה עוסקת בעיקר בהסבת מטוסי נוסעים, וייצור מטוס מנהלים עבור חברת גולפסטרים.

על פי הערכות, את הרבעון הנוכחי תסיים החטיבה ללא הפסד, לאחר שנים שפעילות התעופה האזרחית ייצרה הפסדים לתעשייה האווירית.

לאחרונה דווח כי התעשייה מתכוננת לפיטורי עובדים. מגעים בין הנהלת התעשייה האווירית לבין ארגון העובדים במטרה לגבש הסכם צמיחה חדש, במסגרתו דורשת ההנהלה כי יפוטרו מאות עובדים ויוקפאו דירוגים של עובדים ותיקים – עובדה שתמנע מהם תוספות שכר.

הנהלת התעשייה  מסרה אז כי "התעשייה האווירית מתמודדת בעולם עסקי גלובאלי רווי סיכונים ואתגרים. על מנת לעמוד בתוכנית העסקית והאסטרטגית של התעשייה האווירית בצורה מהירה, עלינו לבצע התאמות ושינויים. חלק מהשינויים מצריכים דיון אמיתי וכן עם ארגון העובדים, ואנו אכן מנהלים משא ומתן כזה".

וארגון העובדים מסר כי "הארגון יילחם על זכויות ותנאי העובדים ויעשה הכל בכדי למנוע המשך פגיעה בעובדי התע"א, הנכס המשמעותי של החברה. עובדי התע"א שותפים למפעל ציוני שכל יום מגדיר מחדש את המושג 'פריצה טכנולוגית', והם ימשיכו במסורת זו".

התעשייה האווירית על רכישת אירונאוטיקס: המכרז היה מוטה לטובת רפאל

התעשייה האווירית רוצה את אירונאוטיקס וברקע חשדות נגד בכירים בחברה