שוק ההון    

וארוניס – מחיר יעד של 80 דולר

יקי פייטלסון, מנכ"ל ורוניס

וארוניס (VRNS) סיימה סבב פגישות עם משקיעים בארה"ב, ובבית ההשקעות אופנהיימר ממליצים לרכוש את המניה  (המלצת תשואת יתר). "מהמפגשים עולה כי החברה נמצאת בעיצומו של תהליך המעבר למודל מבוסס מנויים", כותבים באופנהיימר ומוסיפים – "תחזית 2019 צופה עליה בנתח מנויים ל-25% מסך ההכנסות מרשיונות, לעומת הערכה קודמת של 10%, במקביל להרחבת מגוון המוצרים הנמכרים ללקוח והרחבת בסיס הלקוחות.

"אנו מעריכים את שוק היעד לפתרונות ורוניס בכ-16 מיליארד דולר, ומשמרים את המלצת Outperform על מניית VRNS, עם מחיר של 80 דולר.

 "המעבר למודל מבוסס מנויים נועד להרחיב את מספר הפתרונות הנמכרים ללקוח מ-2-3 כעת ל-4-5, זאת בהשוואה למעל ל-20 מוצרים שונים בקשת פתרונות החברה. פעילות ורוניס צפויה ליהנות ממגמת עליה בפריצות למאגרי מידע של לקוחות, אף בחברות הענק כמו גוגל, פייסבוק וטוויטר, דבר שמעלה מודעות לחשיבות הגנת מידע בארגונים.

 "אנו מעריכים כי פעילות ורוניס באירופה, המהווה כ-29% מסך הכנסותיה, מציגה סימני התייצבות. הכנסות החברה באזור זה ירדו בשיעור שנתי של 90% ברבעון הראשון 2019 (זאת לאחר עליה של 60% ברבעון המקביל), עקב איטיות לקוחות היבשת במעבר למודל המנויים. אנו צופים המשך חולשה ברבעון הבא, אך האצה בצמיחה במחצית השניה של 2019

"בשלב זה, אנו משמרים את תחזיתינו לשנים 2019, 2020 ו-2021 בעינה. אנו סבורים כי התקדמות החברה למודל המנויים צפויה להוביל להאצה בקצב צמיחה ארוכת טווח, ובכך משמרים את המלצתנו על Outperform  עם מחיר יעד של 80 דולר, בהתבסס על מכפיל 6.9 לתחזית הכנסות 2021, פרמיה על הממוצע הענפי בשל פוטנציאל השוק הגדול".

מניית וארוניס נסחרת ב-60 דולר.