חדשות    

חברות הקנאביס משקרות על הכמות שהן יכולות לגדל?

יצרני הקנאביס הקנדים היו מוכרים הרבה יותר לו מגדלי הקנאביס במדינה לא היו משקרים לגבי הכמות שאותה הם יכולים לגדל.

כך אומר ברנדון קנדי, מנכ"ל  חברת הקנאביס טייילר עם הצגת הפסדיה בדוחות הכספיים 

 

למרות שפוליטיקאים ואנשי עסקים רבים מוצאים את הקנאביס כענף מבטיח להשקעה, לאחרונה כמה קולות מזהירים שמדובר בבועה. רק לאחרונה יו"ר רשות ני"ע רמזה על כך. להרחבה: פרופ' דדי מאירי, הטכניון:"קנאביס זו האמא של הבועות

הדבר נוגע בעיקר לחברות הקנדיות. אלו גמרו את שלב הטרנד ועכשיו צריכות להיבחן במונחי תוצאות עסקיות. כך למשל חברת הקנאביס הקנדית טילריי שנסחרת בבורסת נאסד"ק בשווי 5 מיליארד דולר, העמיקה את הפסדיה ברבעון הראשון של 2019 ל-20 מיליון דולר ברבעון הראשון, או 32 סנט למניה, מול הפסד של 5 מיליון דולר או 7 סנט למניה ברבעון המקביל. ההכנסות צמחו ל-23 מיליון דולר, לעומת 7.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. תחזיות האנליסטים היו להפסד של 25 סנט למניה והכנסות של 20.5 מיליון דולר.
ברנדון קנדי, מנכ"ל טילריי, אמר עם הדיווח הכספי שהחברה מתמודדת עם מחסור בתוצרת חקלאית של קנאביס באיכות גבוהה. קנדי ציין כי הוא מאמין שהמחסור ימשיך להיות בעיה בקנדה בשנה וחצי- שנתיים הקרובות. עוד אמר כי יצרני הקנאביס הקנדים היו מוכרים הרבה יותר לו מגדלי הקנאביס במדינה לא היו משקרים לגבי הכמות שאותה הם יכולים לגדל.

גם חברת הקנאביס הקנדית אורורה, שנסחרת בבורסת ניו יורק בשווי 8.4 מיליארד דולר, הציגה הפסד בדוחות הרבעוניים. החברה דיווחה על עלייה בהפסד נקי של כ-117.4 מיליון דולר ברבעון השלישי הפיסקלי, לעומת הפסד של 14.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

ובכל זאת, מבחינת הכנסות אורורה הגדילה את ההכנסה שלה ל-55.7 מיליון דולר, לעומת 12 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה. החברה דיווחה שייצרה כמעט 16 טונות  קנאביס במהלך הרבעון השלישי, ומכרה יותר מ-9 טונות, שכמעט הכפילו את התוצר שלה. באורורה חוזים שהמתקן של החברה באלברטה קנדה, בשם אורורה סקיי, צפוי לייצר עד סוף הרבעון הרביעי 25 טון קנאביס.

יור רשות ני"ע: הקנאביס קרוב להיות בועה

פרופ'דדי מאירי, הטכניו: קנאביס זו האמא של הבועות

האם מניות הקנאביס מעניינות להשקעה? רובן לא, אם כן – השקעה קטנה מהתיק, מסוכן מאוד – בקיצור לא