תיירות    

חברת הלואו קוסט שמבקשת תשלום על מקום לרגליים

מעודכן ל-09/2019

בעוד חברות לואו קוסט כבר פשטרו רגל בעולם, לג'יאנט איירליינס, חברת לואו קוסט צפופה, היה רעיון להכניס עוד כסף.  לספק עוד מקום לרגליים בתשלום.

החברה הסירה שורה של כיסאות משלושה מטוסים וכך יצרה 30 מקומות ישיבה עם 15 ס"מ נוספים. השאלה אם לקוחות הלואו קוסט ימשיכו לשלם. בחברה אומרים שחל שיפור, אבל לא כפי שהם ציפו. כך למעשה בעוד חברות התעופה מוסיפות כיסאות כדי למקסם את מספר הנוסעים, אלג'יאינאט מסירה כיסאות.

הייחוד של אלג'יאנט הוא שהכנסותיה מגיעות מתשלומים נוספים של נוסעים. את המקום הנוסף לרגליים היא בחנה במהלך הקיץ ב-85% מהטיסות שלה מלוס אנג'לס. כעת האפשרות הזו תוצע בטיסות שייצאו מאזור המטה שלה בגרנד רפידס, מישיגן, במהלך הסתיו והחורף.

הסיבה למקום הפוחת לרגליים היא שהטיסות הפכו כאמור זולות יותר וצפופות יותר. לפי ארגון פליירס פלייט, בתחילת שנות ה-2000 שורות במחלקת תיירים היו במרחק של 86 עד 89 ס"מ אחת מהשנייה; כיום המרחק הנורמלי הוא 76 עד 78 ס"מ, ובטיסות קצרות אפילו 71 ס"מ. גם המושבים התכווצו – מממוצע של 47 ס"מ ל-43 ס"מ.

בניגוד לאלג'יאנט,  סבו אייר הצהירה כי תוציא מטבחים וחדרי שירותים מחלק ממטוסי האיירבוס החדשים שלה (A330neo) כדי לצופף מספר שיא של 460 מושבים – 20 מושבים יותר מהמקסימום הנוכחי.

נראה שרוב חברות התעופה בוחרות באסטרטגיה של הוספת מושבים ולא הסרת משובים, וזה עומד להמשיך, כי רוב הנוסעים מעדיפים את המחיר הנמוך על הנוחות.

מי שבכל זאת רוצה מקום לרגליים עדיף שיוותר על הלואו קוסט וייסע בקטאר איירליננס, דלתא איירליינס או אייר אינדיה, חברות התעופה שבהן נמצא הכי הרבה מקום לרגליים. אגב, המושב המועדף הוא A6 המאפשר לברוח מהר מהמטוס. גם אל על דורשת תשלום על מושבים ובהם יותר מקום לרגליים.

הכפתור שיאפשר לכם מקום לרגליים במטוס וטיפים נוספים

מה מקום הטיסה הטוב ביותר עבורכם