חדשות    

חדש מפועלים: מסלול השקעות ייחודי לחברות סטארט אפ

אביבית בנדר (צילום: ענבר מרמרי)

מעודכן ל-04/2021

מי הן שלוש החברות הראשונות שסך ההשקעות בהן נאמד ביותר מ-8 מיליון דולרים?

בנק הפועלים, בהובלת חטיבת החדשנות והאסטרטגיה, השיק בתחילת שנת 2020 את פעילות ההשקעות האסטרטגיות הישירות.  כחלק מפעילות זו, הבנק מבצע השקעות המצויות תחת מסלול 43 של רשות החדשנות, המעניק הגנה בשיעור של עד 40% על השקעות בחברות הייטק ישראליות.

את הפעילות החדשה מובילה אביבית בנדר, ממונה על הפיתוח העסקי והפינטק בחטיבת החדשנות  בבנק הפועלים, יחד עם צוות ייעודי בעל ידע טכנולוגי, פיננסי ועסקי אשר אמון, בין היתר, על פעילות ההשקעות האסטרטגיות.  ההשקעות עתידות לייצר לבנק גישה לטכנולוגיות חדשניות וכן לשוק הפיננסי טכנולוגי, ולהניב לבנק יתרון תחרותי.

ההשקעה הראשונה בסך 2 מיליון דולרים הושלמה במרץ 2021 בחברת הסייבר פרספשן פוינט (Perception Point), שפיתחה פתרוןCyber-as-a-Service  המספק הגנה מפני כל תקיפה מבוססת תוכן, כדוגמת קבצים, קישורים וטקסט פשוט, שמנסה לחדור לארגון דרך הדואר האלקטרוני או ערוצי שיתוף תוכן. הבנק הצטרף לסבב C של החברה בהובלת קרנות הון הסיכון הידועות Red Dot Capital ו-NGP Capital. בסבב השתתפו גם המשקיעים הנוכחיים, Pitango Venture Capital ו-State of Mind Ventures.

ההשקעה השנייה של הבנק הייתה באפריל 2021 בסך 3.5 מיליון דולרים, כחלק מסבב D של חברת ה (Robotic Process Automation) RPA המוכרת – KRYON. קריון פיתחה פתרונות אוטומציה לארגונים באמצעות טכנולוגיית מחשוב ויזואלי, קרי "למידה ויזואלית" של המתרחש על גבי המסך של המשתמש והפיכת התהליך לאוטומטי על ידי "חיקוי" פעולות רוטיניות (Repetitive) שמבצע המשתמש. הבנק עובד עם החברה בשנים האחרונות וההשתתפות בסבב מהווה החלטה אסטרטגית להעמיק את הקשר עם החברה וליצור שיתופי פעולה.

השקעה נוספת ושלישית במספרה שבנדר משלימה הינה בחברת לייטיקו בסכום של כ-3 מיליון דולרים. לייטיקו הינה חברת תוכנה בתחום ה-Customer Relationship Management שפיתחה סט של פתרונות לשיפור חווית הלקוח עבור ארגונים הפועלים במודל B2C בנקודות הממשק מול לקוחותיהם בתהליכים שונים (חתימה אלקטרונית, שיתוף מסמכים, ביצוע תשלום ועוד). ההשקעה בחברה משתלבת עם אסטרטגיית הבנק הפועל לדיגטיזציה ומתן אפשרות לצריכת שירותים פיננסים מרחוק בצורה נוחה ובטוחה.

אביבית בנדר מחטיבת החדשנות מסרה: " אנו רואים בשיתופי הפעולה עם חברות פינטק ערך סינרגטי עצום. נמשיך לבצע השקעות אסטרטגיות בחברות פינטק ולהוביל ביצירת פתרונות חדשניים פורצי דרך ללקוחותינו".

חמש חברות פינטק נבחרו למסלול פיילוטים של רשות ני"ע ורשות החדשנות

קפיטוליס, חברת הפינטק, מגייסת 40 מיליון דולר

משרד ההשקעות של אבו דאבי (ADIO) פותח משרד בתל אביב במטרה לסייע למשקיעים ישראליים לייצר הזדמנויות באבו דאבי