חדשות    

משרד ההשקעות של אבו דאבי (ADIO) פותח משרד בתל אביב במטרה לסייע למשקיעים ישראליים לייצר הזדמנויות באבו דאבי

FREEPIK

משרד ההשקעות באבו דאבי (ADIO) מקים שמונה משרדים חדשים בתל אביב, ניו יורק, סן פרנסיסקו, פרנקפורט, לונדון, פריז, בייג'ינג וסיאול, כחלק מסדרת יוזמות אסטרטגיות, בהן הוא מתחייב להגביר את התמיכה במשקיעים סביב העולם. רשת המשרדים העולמית בשיתוף המחלקה לפיתוח כלכלי באבו דאבי (ADDED Abu Dhabi Department of Economic Development) מרחיבה את טווח הפעילות של ADIO בשווקים מרכזיים בחו"ל, בהם הוא מחפש למשוך עסקים חדשניים שיצמחו באמירות.

אבו דאבי מדורגת במקום ה -12 בעולם בדו"ח הלאומי של הבנק העולמי של 2020 במדד עשיית עסקים בקלות, וביססה את מעמדה כיעד השקעה מוביל. הסביבה העסקית המאפשרת, התשתית המבוססת והתמיכה שאין כדוגמתה עוזרות להניע הזדמנויות מסחריות משמעותיות עבור חברות חדשניות. רשת המשרדים הבינלאומית של ADIO תתמקד בהקלת קשרים בין חברות בשווקים שלהן לבין אבו דאבי, ותציג בפני המשקיעים הבינלאומיים את היתרונות בהתרחבות לאמירות.

כדי לאפשר תמיכה חלקה בחברות ברחבי העולם, המשרדים הבינלאומיים ימנפו את היכולות המקומיות בשווקים הבינלאומיים, ויאפשרו ל- ADIO להתאים את המענים שלה על מנת לענות על צרכי המשקיעים בעולם. חברות סטארט-אפ ועסקים בינלאומיים ימצאו את זה קל יותר מתמיד להנות מכלל התמיכה שמספקת ADIO, כולל שירותים ותמריצים הניתנים למשקיעים. ההתרחבות הבינלאומית של ADIO משלימה את תוכנית החדשנות החדשה בהיקף של 2 מיליארד AED (545 מיליון דולר), המספקת תמריצים, פיננסיים ולא פיננסיים, לעסקים מונעי חדשנות באזורים בעלי צמיחה גבוהה, על ידי גישה ממוקדת יותר בתמיכה במשקיעים.

מר מוחמד עלי אל שורפה, יו"ר ADDED ו- ADIO"אבו דאבי מעוניינת להמשיך לבנות יחסים כלכליים אסטרטגיים מובהקים עם השותפים הבינלאומיים שלנו על ידי קידום הזדמנויות השקעה משותפות ותמיכה ביזמים ובחברות גלובליות, וזאת במטרה להמשיך במימוש פיתוח כלכלי בר קיימא לאמירות. בהקשר זה, פתיחת שמונה משרדים אזוריים ברחבי העולם משקפת את מחויבותה של אבו דאבי להשיק הזדמנויות השקעה גדולות יותר בשיתוף עם השותפים הבינלאומיים המרכזיים של האמירות. הנציגות תשמש גשר בין שווקים בינלאומיים מרכזיים לבין ההזדמנויות הקיימות, ויפתחו אזורים חדשים לשיתוף פעולה בין המגזר הפרטי המקומי לאלה הבינלאומיים."

ד"ר טאריק בן הינדי, מנכ"ל משרד ההשקעות של אבו דאבי (ADIO): "אבו דאבי מציעה למשקיעים גלובליים סביבה עסקית אטרקטיבית, תשתיות ברמה עולמית והזדמנויות גדולות לצמיחה. רשת המשרדים הבינלאומיים שלנו תשמש שער להזדמנויות גדולות יותר, ותאפשר לנו להגיע לחברות בכל הגדלים. הצוותים הגלובליים שלנו יספקו צוהר לאבו דאבי, עם הבנה ויכולות מקומיות, כדי להבטיח למשקיעים את התמיכה ההוליסטית הדרושה לצמיחתם ולהרחבתם".

 ADIO חברה לקבוצת G42 (Group 42), חברת הבינה המלאכותית ומחשוב ענן הממוקמת באבו דאבי, שהקימה גם היא משרד בתל אביב. משרדי ADIO, הממוקמים במשותף עם G42, יאפשר שיתוף פעולה הדוק יותר בין שני הגופים ויאיץ הזדמנויות לחברות ישראליות ממוקדות טכנולוגיה המבקשות להתרחב לאמירות.

 שבוע שעבר גם הודיע משרד ההשקעות באבו דאבי (ADIO) כי הוא חבר למיקרוסופט ו– Plug and Play לקידום מגוון יוזמות במטרה לספק למייסדים ויזמים כלים ומשאבים בכדי להצליח להגדיל את עסקיהם ולממש רעיונות המניבים השפעה חיובית. כדי להמשיך ולקדם את האקו-סיסטם לחדשנות של אבו דאבי, ADIO, באמצעות שותפות עם מיקרוסופט ו– Plug and Play – תספק מימון אסטרטגי לפרויקטים מרכזיים התומכים בחברות מונעות צמיחה הנמצאות בשלביהן המוקדמים.

 ADIO חברה למיקרוסופט להשקת סדרת יוזמות במסגרת תוכנית Microsoft for Startups, המספקת טכנולוגיה, שירותי ענן, מיומנויות ותמיכה עסקית שמטרתם להאיץ הזדמנויות צמיחה לסטארט-אפים. על פי ההסכם, מיקרוסופט תנהל מספר תוכניות במשך חמש שנים לתמיכה באקו-סיסטם לסטארט-אפ טכנולוגי. שתי התוכניות הראשונות הן "Microsoft Growth X Accelerator", תוכנית מאיץ וירטואלי עם דגש על גיוס חברות סטארט-אפ מקומיות ואזוריות, ו– "Highway to 100 Unicorns", יוזמה המפעילה פעילויות ממוקדות סטארט-אפ דרך שותפים אזוריים של מערכות אקולוגיות לגיוס גבוה. סטארט-אפים פוטנציאליים עבור ה– Accelerator, כמו גם תוכניות עתידיות שעומדות לפנינו על ידי מיקרוסופט ו– ADIO. יוזמות נוספות המתמקדות ביזמות עבור תושבי איחוד האמירויות, כמו גם סטודנטים באוניברסיטאות, יוצאות לדרך ויושקו בחודשים הקרובים.

 סעיד חשיש, מנכ"ל מיקרוסופט איחוד האמירויות הערביות: "חברות סטארט-אפ ממלאות תפקיד חיוני בהנעת הגל החדשני החדש ובזירוז הצמיחה הכלכלית. אבו דאבי הפכה לפלטפורמת זינוק מבטיחה עבור חברות סטארט-אפ להחיות את רעיונותיהן. השותפות האסטרטגית שלנו עם ADIO מדברת על המחויבות של מיקרוסופט כשותפה טכנולוגית עולמית לאפשר ליזמים מתחילים לפתח, להגדיל ולבנות עסקים עם טכנולוגיה חדשנית, ומאפשרים להם להשיג יותר".

 Plug and Play, פלטפורמת חדשנות המאגדת חברות סטארט-אפ מובילות ובין התאגידים והגופים הממשלתיים הגדולים בעולם, מפעילה כיום תוכניות מאיצים במזרח התיכון מהמרכז הפיננסי הבינלאומי של האמירות (ADGM Abu Dhabi global Market). מאז 2017, השותפות בין Plug and Play ל– ADGM הייתה גורם מוביל בהנעת חדשנות באזור על ידי חיבור סטארט-אפים למומחיות של חברות סטארט-אפ בינלאומיות ותאגידים גדולים. ADIO בונה על ההצלחה הזו להעלות את הפלטפורמה לשלב הבא על ידי שותפות עם Plug and Play לתמיכה בשתיים מתוכניות האצה הקיימות שלה, תוך התמקדות ב– FinTech וב– Healthtech, וכן השקת תוכנית מאיצים נוספת למגזר שלישי שתפעל במחצית הראשונה של שנת 2021. כחלק מההסכם, ADIO תספק מימון למאיצים ותעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם Plug and Play בכדי לבסס את אבו דאבי כמוקד חדשנות בתחומי מפתח.

 סעיד עמידי, מנכ"ל ומייסד Plug and Play ": Plug and Play גאה להיות שותף עם משרד ההשקעות באבו דאבי כדי להמשיך ולתמוך בסטארט-אפים יוצאי דופן ברחבי איחוד האמירויות הערביות. במהלך 3 השנים האחרונות ובשנים הבאים, המיקוד שלנו יהיה להמשיך ליצור הזדמנויות עסקיות אמיתיות עבור חברות סטארט-אפ מקומיות, אזוריות ובינלאומיות חדשניות שיכולות להיות בעלות השפעה מתמשכת על מגזרים קריטיים באמצעות שיתופי פעולה ארגוניים וממשלתיים. באמצעות תמיכת ADIO ורשת השותפויות ההולכת וגוברת שלנו עם הגופים הגדולים ביותר במגזר הפרטי והציבורי, נממש חזון של שוק מאוחד למען פתרונות ההפעלה הטובים ביותר".

הבורסה לניירות ערך באבו דאבי והבורסה בתל אביב חתמו על הסכם היסטורי לשיתוף פעולה

ניצני השלום- בנק לאומי הנפיק ערבות בנקאית ראשונה לבנק באבו דאבי