כלכלה שיתופית    משרדים    

חלל עבודה או משרד – יתרונות וחסרונות

מעודכן ל-04/2019

עם הזמן חללי עבודה או חללים משותפים הופכים פופולריים יותר ומשמשים אף חברות גדולות כמו מיקרוסופט ויבמ. אלו דוחקים החוצה את העצמאים והפרילנסרים שעבדו שם. אז מה באמת היתרון בחלל עבודה לעומת משרד? ומה היתרון של משרד לעומת חלל עבודה?

חלל עבודה משותף

יתרונות

שיתוף פעולה יתרון של חלל עבודה משותף הוא בעיקר  טוב לשיתוף פעולה בין העובדים ובין עובדים מתחומים אחרים ומחברות אחרות. חללי עבודה רבים מעוצבים לא ההיררכיה שבעיצוב המשרדי.

חיסכון: כל צורכי המשרד נחסכים מכם, לצד הוצאות על ריהוט, עיצוב ושיפוצים הנחסכות גם התשלום קבוע ואינכם צריכים לעמוד בהוצאות לא צפויות על חשמל, מים או כל צורך משרדי אחר.  כל עוד לא שכרתם את המקום רק לעצמכם או לחברה שלכם, מחירים הנמוכים בהרבה משכירת משרד, כ-2000 שקל למשל בשרונה.

גמישות: בחירה של חלל עבודה משותף היא פחות מגבילה ומחייבת. אתם לא חייבים להתחייב לסידור הראשוני של איך שהדברים מעוצבים. חללי עבודה משותפים  מתוכננים כדי למקסם את הגמישות. סביר גם שתוכלו להכניס יותר עובדים לתוך אותו החלל המשותף. ככל שהמשרד גדל, תוכלו לארגן מחדש את הסידור בכל דרך שתמצאו לנכון, או פשוט לשנות מיקום של צוותים מסוימים. לעומת משרד שבו תצטרכו להרחיב את המשרד או לעבור למקום גדול יותר בהרבה כסף.

מראה: כדי למשוך את הקהל הצעיר חללי העבודה מעוצבים בצורה יותר שיקית המשדרת פחות נוקשות ורובוטיות לעומ תמשרד

עצמאים: חלל עבודה משותף הוא פתרון טוב לעצמאים בתחילת דרכם או לפרילנסרים  שעלות משרד תהיה גבוהה מדי עבורם אך גם לא רוצים לעבוד לבד

 

חסרונות

חוסר פרטיות: אף שיש חדרים פרטיים אלו לתקופה קצובה המתחלקת בין כמה מהעובדים השוכרים את החלל וברוב הזמן קשה מאוד לנהל שיחה פרטית

הסחות דעת: זהו המשך לסעיף הקודם. שיחות רבות, שיחות טלפון וגירויים רבים מקשים על הריכוז, עם סייג שיש כאלו המעידים שדווקא תכונה רבה פחות מסיחה את דעתם מהשקט המשרדי.

גילנות:בשל הלחץ, הנובע מההסחות, המאפיין חללי עבודה מחקרים הראו שהם נוטים לגרום לאפליה על סמך גיל כיוון שעובדים מבוגרים עלולים להתמודד עם יותר חרדות, בעיות לב, ובעיות עיכול עקב הסביבה הלחוצה. כשזה קורה, הם מתפטרים. מעסיקים עלולים לפסוח על מועמדים מבוגרים יותר ולבחור במועמדים צעירים יותר בסביבה של חלל עבודה משותף שגם כך נמשכים יותר לעיצובץ

משרד

יתרונות

שליטה: אם אתה שוכר את המשרד או הוא בבעלותך, אתה יכול להחליט איך הוא ייראה וכן לחלוק אותו עם פחות אנשים

שכירות לטווח ארוך: בחשיבה לטטוח ארוך נוכל יותר להתארגן בפני שינויים אם יש הפסדים, אילו עלויות לצמצם, האם לעבור למקום רחוק יותר וכדומה

פרטיות: במשרדים שאינם אופן ספייס יש יותר אפשרות לשיחות פרטיות ומכאן גם לפחות הסחות דעות

סדר: הרבה מבוגרים עדיין מעדיפים את המבנה ההייררכי ואת הבידול בין המנהלים לעובדים

נכס מניב: אם המשרד בבעלות זו יכולה להיות השקעה טובה

חסרונות

עלות: העלות של הוצאות משרד בעיקר עבור מי שבתחילת דרכו גבוהה בהרבה מחללי עבודה משותפים

עיצוב מיושן: העיצוב של המשרדים פחות מושך את פרחי הייטק הצעירם, המעדיפים את האווירה ההייטקית הצעירה של החללים המשותפים

נוקשות: צעירים רבים היום מעדיפים חלוקה בין שעות העבודה מהבית לשעות מהמשרד. בחלל משותף הרבה יותר קל לחלק את העבודה כך, לעומת משרד.

יותר מדי חללי עבודה משותפים עלולים להוריד את ערך הנכס

חללי עבודה משותפים – עכשיו גם לתאגידים

חללי עבודה משותפים – מה זה? מה היתרונות? מה מקבלים ובאיזה מחיר?