תוכן ממומן    

חמישה משחקים שיפתחו את היצירתיות של ילדכם

קרדיט לתמונה depositphoto

בשנים האחרונות רבים מעריכים שבאמצעות משחק ניתן לשכלל מיומנויות למידה וכישורים אישיים. משחקים לימודיים מציעים חלופה לסביבת הלימודים המוכרת – סביב כיסא ושולחן ומאפשרים למשתתפים לתרגל חידות, בעיות מתמטיות ולשכלל יכולות חזותיות וכושר חשיבתי באמצעות לוחות משחק, קלפים צבעוניים, קוביות ואפילו משאיות! הנה רשימה של חמישה משחקים מהנים המתאימים לקטנים וגם לגדולים. הכתבה מובאת מטעם סניף הפיראט האדום צמח.

קיוביטס 

אם ניחנתם במחשבה מהירה ואתם בעלי כושר הבחנה הקיוביטס הוא המשחק בשבילכם. מטרת המשחק היא להשלים את התמונה המופיעה בקלף באמצעות 16 הקוביות. המשתתף המשלים ראשון את התמונה הוא המנצח בסיבוב. אורך המשחק הוא כתשעה סבבים, שכל אחד מהם מורכב משלושה תתי-סבבים- כאשר בתת סבב השלישי המשתתפים נדרשים להתבונן בקלף 10 שניות בלבד, לשנן את התמונה בזיכרון ולנסות לשחזר אותה על גבי לוח המשחק. המשחק זכה בשלושה פרסי מצוינות מטעם ארגון Iperenting Media, MagorFun  ו Parenting Choice (gold medal) המשחק מתאים לשניים עד ארבעה משתתפים והוא מכיל 16 קוביות וקלפים, שיתאגרו את יכולת התפישה החזותית, המוטוריקה העדינה והזיכרון. המשחק מתאים לבני 6-99 בכל יום ובכל עונה בשנה. מושלם לערב משפחתי, מפגש בין דורי עם סבא וסבתא ופעילות חברתית שקטה.  

מ'צ מדנס 

פועל על אותו הרעיון של הקיוביטס ונועד לפתח את יכולת החשיבה המהירה והזיכרון אך בנוסף מפתח יכולות מוטוריות וזריזות ידיים. המשחק מכיל קוביות וקלפים, כאשר השחקנים נדרשים לייצר את הצורה המופיעה על הקלף שנחשף לשניות ספורות בלבד באמצעות 5 קוביות צבעוניות. השחקן הראשון שהצליח ליצור את הצורה המופיעה בקלף- ניתח את הסיבוב והוא זוכה בקלף. השחקן שצבר את כמות  הקלפים הרבה ביותר הוא המנצח של המשחק. המשחק מתאים מגיל 7, לשניים עד ארבעה משתתפים. 

מחבואים בג'ונגל 

משחק חידות מאתגר המתאים גם למשתתף יחד וכולל כ 80 אתגרי חידות על גבי לוח משחק ואריחים דו צדדיים המציינים דרגת קושי- החידות הקלות נמצאות על גבי האריחים "בצד של היום"  ואילו החידות בעלת דרגת הקושי הגבוהה יותר נמצאות על גבי האריחים "בצד של הלילה". מטרת המשחק היא לגלות או להסתיר את חיות הג'ונגל בהתאם לכתב החידה. המשחק מיועד לגילאי 7 ומעלה ומתאים גם לשחקן יחיד. מפתח מוטוריקה עדינה ויכולות חשיבה. 

משאית 3 

הנה משחק שילווה את ילדכם החל מגיל שלוש ועד שידע לפתור בעיות מתמטיות. המשחק מורכב ממשאית וקוביות וכולל סדרה של חידות שמטרתן לפצח את אופן העמסת המשאית. בגילאים הצעירים יותר הפעוט יעמיס וירוקן את המשאית מקוביות ובגילאי בית הספר ילדכם יפתור את החידות דרך 48 שלבים בדרגת קושי עולה. מתאים לשחק אחד או יותר ומאפשר שעות רבות של הנאה! מפתח מוטוריקה עדינה ויכולת מחשבתית.

כיפה אדומה 

משחק חידות רב גילאי 4-7 המתאים למשתתף אחד או יותר ומתמקד ביצירת שני מסלולים על גבי לוח משחק. מסלול אחד עבור כיפה אדומה ומסלול אחר עבור הזאב- כאשר שניהם צריכים להגיע לביתה של הסבתא. את המסלולים יש ליצור בהתאם לפתרון 48 חידות – 24 עבור כיפה אדומה ו 24 עבור הזאב , כאשר הזאב תמיד משיג את כיפה אדומה- המשחק כולל ספרון צבעוני, ומאפשר לקדם את השיח הבין אישי בין המשתתפים והבנת הנקרא.