חדשות    

חניה חינם בשרונה לשעתיים בעקבות תביעה ייצוגית

אושרה חניה חינם  בשרונה מרקט עקב הסדר בתביעה ייצוגית. לפי ההסדר תהיה חנייה חינם לשעתיים בימים א'-ה'. העלות הכוללת מסתכמת בשיעור 450 אלף שקל. חשוב לציין שהחניה מיועדת למי שהוריד את אפליקציית שרונה מרקט. ההטבה היא באמצעות משלוח שובר או קופון לכל מורידי האפליקציה, שיישלח למורידי האפליקציה באמצעות המייל.

ההטבה תינתן רק לשלושה חודשים, החל מ-30 יום לאחר  פסק הדין שאישר את הסכם הפשרה. אם לאחר שלושה חודשים לא תמוצה ההטבה, היא תארך בשנה.

התביעה הייצוגית הוגשה על ידי  עורכי הדין ליאת וחן שטיין בשם צרכנית שטענה כי החברה המפעילה את המתחם הפרה את חוק התקשורת, גם כי פרסמה ללא הסכמה וגם כי לא הייתה אפשרות ברורה להסיר מרשימת התפוצה.

לטענת הצרכנית, ניגשה לאפליקציה לאחר שהובטחה לה הנחה אך לא הסכימה בשום שלב להירשם לרשימת התפוצה. עוד הסבירה הצרכנית שאפשרות ההסרה הייתה כנראה רק באנגלית אך חששה ללחוץ על הלינק. לכן שלחה בטקסט את המילה "הסר" ללא הועיל.
החברה טענה כי מרבית האנשים שרצו להיות מוסרים מרשימת התפוצה הצליחו להסיר עצמם ממנה וכי מדובר בקהילה סגורה ועל כן היא לא נכללת בהוראות חוק התקשורת. בנוסף הבהירה שהפסיקה את הפעילות באפליקציה שבמסגרה סיפקה את השירותים לרבות הודעות פרסומיות במייל. סכום התביעה היה 10 מיליון שקל.

ובכל זאת, החברה והתובעת הגיעו להסדר פשרה שלפיו החברה תפצה צרכנים בסכום נמוך בהרבה מסכום התביעה המקורי. החברה התחייבה בנוסף לעבור על רשימת התפוצה ולמיין אותה, באופן שבו רק נמען שיש בנמצא הסכמה מפורשת ומתועדת ממנו לקבלת דיוורים, ממועד המאוחר מ-2008, יישאר ברשימת התפוצה.

נמען שתנאים אלה לא רלונטיים לגביו – יישלח לו מייל עם ההטבה ובנוסף הוא יוכל לבחור אם לאשר את הישארותו ברשימת התפוצה, או שהוא מעוניין להיות מוסר ממנה. נמען שלא יבחר להישאר יוסר ממנה תוך 30 יום.

כמו כן, החברה התחייבה שתשנה את דיווריה כך שתינתן אופציה להיות מוסר מרשימת התפוצה מתוך המייל עצמו באמצעות הודעת השב: "הסר" שתישלח למייל שממנו נשלחות הודעות הפרסומת. על החברה להסיר את הלקוח המבקש להיות מוסר מרשימת התפוצה, לא יותר מ-24 שעות ממועד הודעת ההסרה. גם בהורדת האפליקציה וברישום אליה יישאל הנמען אם הוא מאשר קבלת דיוורים במייל או לא והחברה תשלח דיוורים רק ללקוח שמאשר זאת.

התובעת תקבל 20 אלף שקל ובאי כוחה 73 אלף שקל.

שכונת שרונה (הקריה), תל אביב – תעודת זהות

דמי השכירות בגני שרונה ירדו ב-14% ל-1,735 שקל למ"ר