חדשות    

חשד: מכרו דירה ודיווחו עליה כקרקע וכך העלימו מיליון שקלים

אב ובנו חשודים על ידי רשות המסים כהונות את מס הכנסה על סכום של מיליון שקלים, כך בנוסף לדיווח על מכירת דירות על פי חוק מכרו גם דירת על עמודים ודיווחו עליה כקרקע

בית משפט השלום בתל אביב נעתר לבקשת פקיד שומה חקירות מס הכנסה תל אביב לשחרור מרדכי לב ובנו אריה לב בתנאים מגבילים. השניים, תושבי בני ברק העוסקים בנדל"ן, נעצרו בחשד לעבירות מס הכנסה ומיסוי מקרקעין בסכום של  כמיליון שקלים.

על פי בקשת המעצר, בין השנים 2015-2016 מכרו החשודים באמצעות חברות שבבעלותו של האב, בניין מגורים בבני ברק, בעל 8 דירות הבנויות באופן חוקי. על פי החשד, בנוסף לדירות אלו, בנו השניים באופן בלתי חוקי דירה נוספת בקומת העמודים המפולסת שבבניין, ודיווחו לרשויות על מכירתה כקרקע בלבד.  כך למעשה נמנעו החשודים מדיווח השווי האמיתי של הנכס הנוסף.

כבוד השופטת שלומית בן יצחק קבעה לחשודים, בין היתר, ערבות עצמית לכל אחד בסך  350,000 שקל, שתי ערבויות צד ג' בסך כולל של 100,000 שקל, מעצר בית עד ה-12.07.19 בפיקוח  מפקחים שהוגדרו מראש וצו עיכוב יציאה מהארץ ל- 180 יום.

מהן עבירות מיסוי מקרקעין ומה הענישה

עבירות מיסוי מקרקעין כוללות:
• אי מסירת דבר שהייתה חובה למוסרו.
• אי מסירת הצהרה על מכירת זכות במקרקעין או עשיית פעולה באיגוד.
• מסירת הצהרה, ידיעה או הודעה שאינה נכונה ביודעין.
• הפרעה לאדם, אשר הוסמך לפי חוק זה לבצע את סמכויותיו או מניעה ממנו לבצע את סמכויותיו כאמור.

החוק מתייחס גם לסיוע לדבר עבירה:
"מי שסייע לאחר לערוך הצהרה, ידיעה או הודעה לצורך חוק זה, ביודעו שאינן נכונות, או שהתייצב כמיופה כוח של אחר ומסר הצהרה, ידיעה או הודעה כאמור ביודעו שאינן נכונות – דינו כמי שמסר את ההצהרה, הידיעה או ההודעה בניגוד לסעיף קט

הסעיף קבע ענישה של מאסר שבע שנים או קנס, ובנוסף תשלום של פי שניים מסכום המס, שהעלים או התכוון להעלים או שעזר להעלים.