תוכן ממומן    

טבעות אירוסין מיהלומי מעבדה או מיהלומים טבעיים? יצאנו לבדוק

depositphotos

עוד משחר ההיסטוריה, יהלומים נחשבו לסמל סטטוס המסמל מעמד ויוקרה, והיו חלומה של כל אישה. אולם, בשנים האחרונות חלה תפנית פורצת דרך בעולם היהלומים, היא הפקת יהלום סינטטי. מהו היהלום הסינטטי ומה יותר משתלם? יצאנו לבדוק

 הקדמה

כיום, קיימים בשוק שני סוגי יהלומים. האחד, הוותיק והמוכר לכולנו, היהלום הטבעי, והשני, היהלום הסינטטי, המוכר גם בשם יהלום המעבדה, ובניהם הבדלים רבים.

היהלום הוותיק – היהלום הטבעי

היהלומים הטבעיים מופקים בהליך המבוסס על תנאי לחץ גבוהים ועל טמפרטורות גבוהות. משכך, קיימים פערים משמעותיים בין יהלום ליהלום, אשר נבחנים לפי מדד T4C.

כאמור, T4C הוא המדד על פיו תחושב עלותו של היהלום. הפרמטרים הנבחנים תחת מדד זה הם משקל, צבע, ניקיון וכן חיתוך וליטוש היהלום. בשל כך, כאשר ניגשים לרכוש תכשיט משובץ יהלום, חשוב להגיע עם ידע מקדים למעמד.

כפי שנאמר קודם לכן היהלום הטבעי מהווה סמל סטטוס. כלומר, עצם היותו יהלום טבעי מקבע את מעמדו כמסמל יוקרה, עושר ואלגנטיות. בשל כך – לו עומד היתרון לעניין זה.

נעים להכיר – יהלום המעבדה

יהלומי המעבדה, כנובע משמם, הינם יהלומים אשר מופקים בתנאי מעבדה, באופן מלאכותי ובידי אדם. בדומה ליהלום הטבעי,  נסחר גם יהלום המעבדה בשוק החופשי, וכן מקבל אישור מטעם לשכת הסחר האמריקאי. יהלומים אלו גרמו למהפכה בעולם היהלומים, והחלו לסחוף רבים לרכוש תכשיטים משובצים יהלומים אלו. אז מה כל כך מיוחד ביהלומי המעבדה?

יהלום המעבדה – הפנים לקדמה

ליהלום המעבדה אין ספור יתרונות ולמעשה אף חיסרון. מדובר במהפכה פורצת דרך בתחום היהלומים, שכן מדובר בתחליף ראוי לכל הדעות ליריבו היהלום הטבעי. למעשה, ללא מכשור טכנולוגי מתקדם, בני אדם ממוצעים ואף יהלומנים מקצועיים, אינם יוכלו להבחין בהבדל בין השניים. בזכות השימוש בטכנולוגיה מתקדמת, הליך הפקתם של יהלומי המעבדה הינו מהיר, ונאמד בתקופה שאינה עולה על כ – 3חודשים.

טרם נרד להבדלים בין הסוגים, חשוב לציין כי ההבדל העיקרי והמשמעותי ביותר בין הסוגים הוא מחירם. כאשר מחירם של יהלומי המעבדה נמוך בשיעור של כ – 50 אחוזים משל היהלומים הטבעיים. לרוב, כאשר גבר צעיר מעוניין לעבור לשלב הבא ביחסים, ולרכוש טבעת אירוסין עבור בחירת ליבו, המחיר הוא ללא ספק פקטור חשוב.

מעבר לכסף – יהלומי מעבדה כמקדמי זכויות אדם

יתרון משמעותי נוסף של יהלום המעבדה, על פני היהלום הטבעי, הוא היעדר הצורך בכרייה. עובדה זו מונעת את הסחר האנושי המתנהל ברחבי אפריקה, המתבצע לשם שעבוד האוכלוסייה המקומית לעבודת הכרייה. משכך, תהליך הפקת יהלומי המעבדה הוא מוסרי והומאני יותר.

גם ירוק, גם צבעוני

בנוסף ליתרונות לעיל, עומדים ליהלומי המעבדה שני יתרונות נוספים. ראשית, יהלום המעבדה מיוצר באופן מלאכותי, ולכן אקולוגי וירוק לסביבה. ברחבי עולם חלה מגמה למעבר ליצור ירוק ושמירה על איכות הסביבה. בשל כך, רבים נוטים לטובת יהלום מעבדה. שנית, הליך הייצור של היהלום בתנאי מעבדה מאפשר את יצירת היהלומים הצבעוניים הנחשבים משאב נדיר ויקר.

"לקנות לך יהלומים" – טבעת אירוסין

בשנים האחרונות, חלה מגמת עלייה בקרב הביקוש לתכשיטים משובצים ביהלומי מעבדה, וכך גם ביחס לביקוש אל מול טבעות אירוסין, המשובצות יהלומי מעבדה, שכן רבים מעדיפים את הבחירה ביהלום מעבדה, המהווה יהלום בר קיימא.

אלו המעוניינים ברכישת תכשיט משובץ יהלומים, לרבות שרשראות, צמידי טניס, עגילים או טבעת אירוסין עבור שאהבה נפשנו, הבחירה ביהלומי מעבדה היא הבחירה עבורכם.

על פי כלל האצבע המנחה, בעת מעמד רכישת טבעת אירוסין, ההוצאה הכספית לא תעלה על שתי משכורות. כפי שרובנו יודעים, יהלומים טבעיים הינם משאב נדיר ובשל כך מחירם גבוה. לעומתם, בשל העובדה כי יהלומי מעבדה מופקים במעבדה, מחירם יורד בשיעור של כ-50% מאשר מחירים של היהלומים הטבעיים. עובדה זו מהווה פקטור משמעותי עבור צרכנים, והופכת את היהלומים הנחשבים כסמל סטטוס יקר, שאינו מושג בידי רבים, לנגישים לפלג רחב יותר באוכלוסייה.

אז, מה יותר משתלם?

כאשר מדובר על ההחלטה על בחירת היהלום המשובץ לטבעת האירוסין – סינטטית או טבעית, כל אדם ישקול את שיקוליו. אך כפי שניתן להבין מן היתרונות הרבים של היהלום הסינטטי, יש לנו פייבוריט משמעותי.

באם הנכם גברים צעירים, המעוניינים לרכוש טבעת אירוסין עבור בחירת ליבכם, וברצונכם לרכוש טבעת מרשימה שתעשה את העבודה, אך אינכם רוצים לשבור חסכונות עבורה, טבעת אירוסין משובצת יהלומי מעבדה היא הבחירה עבורכם.

על רגל אחת – יהלומי מעבדה

יהלומי מעבדה הינם יהלומים המופקים באופן מלאכותי בתנאי מעבדה. יהלומים אלו זהים ליהלומים הטבעיים, ולהם שלל יתרונות, בהם היותם ירוקים ואקולוגיים לסביבה, נעדרי צורך בסחר אנושי, הנגרם בשל עבודות הכרייה, וכן היתרון המדובר ביותר, מחירם, הנמוך בשיעור של כ-50% ממחירם של היהלומים הטבעיים. כל אלו הופכים את יהלומי המעבדה לאידאלים עבור צרכנים שונים, ובראשם, רוכשי טבעות האירוסין.

המותג "Green Diamonds", הוא המותג המוביל בארץ בתחום המדובר ומוכר תכשיטים משובצים יהלומי מעבדה לרבות שרשראות, צמידי טניס, עגילים וכן טבעות אירוסין.