חדשות    

טלפונים זולים עולים לכם בפרטיות

אם רוצים פרטיות בסלולר, עדיף לכם אייפון  פרימיום ולשלם יותר, אך מי שרוצה גישה ליותר תכנים יקנה סמסונג או טלפון תומך אנרואיד.  אומנם המחיר עדיין גבוה אך לא כמו פעם.  לצד  סמוסונג נכנסו עוד חברות סלולר זולות במיוחד, בהן שיאומי וואווי.

כיוון שהמכשירים הזולים פחות רווחיים,את הפער בין המחיר הנמוך לצורך לייצר רווח כספי משלימה היצרנית בהתקנת יישומים מובנים של צד שלישי המשלם על התקנת האפליקציה שלו. האפליקציות המובנות בטלפונים הללו נהנות מגישה רחבה יותר למידע מאשר הטלפונים הזולים ובלי הרשאת משתמשים. הן סובלות גם מחוסר יכולת לעדכן, או להסיר אותן.

בדוח שנעשה בישראל  התגלה כי ככל שהפופולאריות של האפליקציות עולה, רבות מהן מחייבות גישה למידע אישי רב ללא מתן הסבר מספק באשר לאופן השימוש במידע. יש בתוצאות סריקת האפליקציות כדי ללמד אודות סוגי ההרשאות המתבקשות על ידי האפליקציות הסלולאריות הפופולאריות בעולם ובישראל, ומידת פירוט הגופים השונים ככל הנוגע למדיניות הפרטיות כלפי המשתמשים.

איך מזהים את האפליקציות? מדובר באפליקציות  שאינן האפליקציות הרגילות כמו שעון, מחשבון, תזכורות וכד'.

הנה כמה דוגמאות שזוהו במחקר שנערך לאחרונה

– MyPhoneRegistraion – אפליקציה של יצרנית המכשיר שנועדה לאפשר למשתמש לרשום את הסמארטפון כדי להפעיל את האחריות ולקבל עדכוני תוכנה,אפליקציה זו זוכה לגישה לרשימת השיחות ויכולה גם להוציא שיחות ולשלוח ולצפות בהודעות SMS וכן לגשת לקבצים שמאוחסנים במכשיר. במה. האפליקציה אינה משתמשת בפרוטוקולים ולכן המידע של המשתמש חשוף לחברה.

– Brown Portal – זו  אפליקציה שמדמה פורטל כמו י דפדפן, אבל אי אפשר למחוק אותה היא יכולה לגשת למידע כמו תעבורת רשת ונתוני מיקום. הוא מפותח על ידי החברה האם של MyPhone.

– Facebook Lite – גרסת הרשת החברתית למכשירים אטיים או עם חיבור אטי לרשת מקבל גישה מובנת ללוח השנה, מצלמה, אנשי קשר, מיקום, מיקרופון, טלפון, SMS ושטח אחסון. אין שום אפשרות להסיר אותה.

לאחרונה התגלה שחברות רבות המשלמות להתקין אפליקציות מספקות אפליקציות עם קוד זדוני. ההבדל בין היצרניות הגדולות לקטנות הוא שיצרניות גדולות מחויבות יותר לפרטיות המידע של המשתמש, שגם מועבר ונשמר בצורה מאובטחת יותר, ולכן עדיף כדי לשמור על הפרטיות את היצרניות הכי גדולות.

האישה שיקרה בהליך הגירושין? לא משנה, פרצתם לטלפון | ראיה שהושגה תוך פגיעה בפרטיות

לא רק פייסבוק: יוטיוב וגוגל ישלמו 180 מיליון דולר על פגיעה בפרטיות של ילדים וישנו את המדיניות