חדשות    

לא רק פייסבוק: יוטיוב וגוגל ישלמו 180 מיליון דולר על פגיעה בפרטיות של ילדים וישנו את המדיניות

גוגל תשלם קנס בגובה 170 מיליון דולר ותיאלץ לשנות מדיניות למען הגנה על הפרטיות של הילדים הגולשים ביוטיוב, פלטפורמת שיתוף הסרטונים שבבעלותה.

הקנס הוא לאחר פשרה עם התובע הכללי של מדינת ניו יורק ועם נציבות הסחר בארצות הברית.  החברה נאשמה בכך שאספה מידע אישי על ילדים באופן בלתי חוקי כדי להתאים להם פרסומות. בדרך זו גרפה החברה לכיסה מיליוני דולרים.

נציבות הסחר תקבל 136 מיליון דולר, ומדינת ניו יורק תקבל 34 מיליון דולר. זה הקנס הגדול ביותר שהוטל על  פגיעה בפרטיות של ילדים. השיא הקודם היה הקנס שהוטל מוקדם יותר השנה על הבעלים של אפליקציית טיקטוק המתחרה, וגובהו היה 5.7 מיליון דולר בלבד.

מהפשרה עולה כי יוטיוב תבקש מבעלי ערוצים בפלטפורמה לתייג תוכן המיועד לילדים כך שבסרטונים מסוג זה לא יופיעו פרסומות ממוקדות. ומעתה יידרש אישור של ההורים לגבי כל שיתוף מידע על ילדיהם.

מנכ"לית יוטיוב, סוזן ווייציצקי, כתבה בפוסט שפרסמה בבלוג של החברה. "החל מעוד ארבעה חודשים, נתייחס למידע של כל מי שצופה בתוכן לילדים ביוטיוב כמידע שמגיע מילד, בלי קשר לגיל של המשתמש. זה אומר שנגביל את איסוף המידע והשימוש בו רק למה שנחוץ כדי לתפעל את השירות. אנחנו גם נפסיק להציג מודעות מותאמות אישית כאשר צופים בתוכן לילדים, וכמה פיצ'רים לא יהיו זמינים יותר – למשל תגובות והתראות".

מהו נכס דיגיטלי והאם הוא נכס מניב

המשרות החלקיות הכי שוות