חדשות    

טסלה בדרך לישראל: קיבלה רישיון יבוא רשמי ממשרד התחבורה

טסלה מודל 3

טסלה קיבלה ממשרד התחבורה רישיון רשמי ליבואן ישיר (יבוא סדיר) של כלי רכב, מה שיאפשר לה להתחיל לייבא רכבים לישראל ללא מגבלות כמות. עד כה פעלה טסלה בישראל עם רישיון של "יבואן זעיר", שאפשר לה לייבא עד 20 כלי רכב, בעיקר למטרות בחינה והדגמה. זוהי הפעם הראשונה שיצרן רכב מקבל רישיון לייבא ולשווק ישירות רכב בישראל, שלא באמצעות דילר או שותפות עם דילר.

האישור התקבל לאחר שהחברה עמדה בכל דרישות משרד התחבורה, בהן הקמת מרכז שירות עם ציוד, מכשור והכשרת כוח אדם לתחזוקת כלי הרכב.

במסגרת היתר הייבוא של טסלה, תוכל החברה לייבא ארצה שלושה דגמים של כלי רכב: מודל 3, מודל S ומודל X. דגמים אלה אושרו ליבוא על ידי אגף הרכב, בהתאם למילוי הדרישות המחייבות, ובהתבסס על התקינה האירופאית. כל אחד מהדגמים אינו מזהם (בעל אפס פליטות), וכולל טכנולוגיות פורצות דרך ומערכות בטיחות חדשניות ומתקדמות, לרבות מערכת ה-"אוטו-פיילוט" הייחודית לדגמים אלה, שהינה מערכת עזר לנהג שנועדה להקל עליו במשימת הנהיגה.

עמדת טעינה חשמלית של טסלה

הדגם המרכזי שתציע היצרנית האמריקאית בישראל יהיה ה-Model 3, הדגם הנגיש יחסית, שמחירו כנראה ינוע בארץ בין 250 ל-350 אלף שקלים – כפול ממחירה של מכונית משפחתית מקבילה עם מנוע בעירה פנימי.

נכון לעכשיו לא ברור מתי החברה תתחיל להקים את רשת המטענים מתוצרתה ה"סופר צ'רג'ר" (uperchargers) – ובשלב הראשון הרכבים ייטענו בעזרת מטענים קיימים. יותר מוקדם השנה המדינה אישרה הקמת עמדות טעינה חשמליות בבנייני מגורים משותפים, מהלך שיכול לעזור מאוד לכניסה של החברה – על ידי צמצום הבירוקרטיה של נהגי רכב חשמלי מבחינת זמינות עמדות הטענה.

על פי מפת המטענים המפורסמת באתר של טסלה, מתוכננות בישראל בשלב הראשון ארבע תחנות טעינה מהירה באילת, באר שבע, תל אביב וחיפה. אך לא מצוין תאריך ההקמה המדויק.

מפת השירות של טסלה, צילום מאתר טסלה

תחנות טעינה אלו לרוב ממוקמות בקירבת תחנות התרעננות למיניהן ובקירבה לנתיבים מרכזיים שמאופיינים בצפיפות אוכלוסין גבוהה יחסית. גירסת המטענים שתתוקן בישראל תהיה כנראה מהדור השלישי והעדכני של החברה. תחנת הטעינה תוכל להטעין את רכבי החברה התומכים בקצב של 250kW. בכך, ניתן להגיע לקבל טווח נסיעה של כ-120 ק"מ בטעינה של 5 דקות בלבד ומבלי לחלוק את עוצמת הטעינה במקרה שבו ישנו עוד רכב שמטעין בתחנה. זמן הטעינה הממוצע בתחנות הללו עומד על כ-15 דקות.

מחירי טסלה בארץ יתחילו ב-300 אלף שקל

עוד 110 עמדות טעינה לרכב חשמלי תוך 12 חודשים

בתוך שנה: 2,500 עמדות הטענה לרכב חשמלי ב-30 רשויות