חדשות    

מחירי טסלה בארץ יתחילו ב-300 אלף שקל

טסלה מודל 3

טסלה הישראלית תפסה את מקומה במוסך של פרארי, אך נראה שזו תהיה מהירה יותר. הגרסה הישראלית של יצרנית המכוניות החשמליות האמריקאיות  רשמה בינתיים במשרד התחבורה שלושה דגמים, בכמה גרסאות. כך למשל, לכל הדגמים שיושקו בשלב הראשון יש הנעה כפולה, ולא אחורית, אופציה שטסלה מציעה רק עם הדגמים בעלי הביצועים הספורטיביים שלה.

המודל העיקרי הוא S, מכונית הסדאן שמיוצרת מאז 2013.  זו נרשמה במשרד התחבורה בשתי גרסאות, בהספקים של 506 ו-707 כ"ס, המגיעים משני מנועים חשמליים.

מודל S בגרסה החזקה מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-2.6 שניות בלבד, ותהיה המכונית המהירה ביותר בארץ. מחירה של מודל S צפוי להתחיל בכ-500 אלף שקל.

מודל אחר הוא מודל 3, דגם מנהלים שנרשם בינתיים עם 390 כ"ס,  עם הנעה אחורית בלבד. המשמעות: הדגם הזול ביותר של טסלה יעלה בישראל יותר מ-300 אלף שקל.

מודל X, רכב הפנאי הגדול של החברה, נרשם גם הוא בגרסת 707 כ"ס. עם זאת, עם 6 מושבים לעומת שבעה באירופv. לטסלה יתרון על חשמליות אחרות: וטווח הנסיעה בין טעינות, נע בין 500 ל-600 קילומטרים.

עם זאת, בישראל מחייב משרד התחבורה יבואנים להציע אחריות כוללת של לפחות שנתיים או 100 אלף ק"מ, כך שטסלה ישראל תצטרך לשפר חלק מהפרמטרים.

השקת טסלה שתוכננה לשבועות הראשונים של ינואר, נדחתה בינתיים לצורך התארגנות מחדש של טסלה ישראל, וכדי להבטיח שתעמוד בדרישות משרד התחבורה. נראה ששידרוג מערכת האוטו פיילוט של היצרנית, שמוצע באירופה תמורת 5,200 יורו, וכולל אפשרות להסיע את המכונית ללא נהג מחניות צרות, ולעבור נתיב בצורה אוטונומית, לא יוצע בישראל, לאור החלטת משרד התחבורה לאסור על היצרנית להשיק בארץ את הגרסה האוטוונומית של המערכת שלא מתאימה לכבישי ישראל.

מכוניות טסלה עם לוחיות צהובות לראשונה בכבישי ישראל

מניית טסלה בשיא כל הזמנים

 

.