שוק ההון    

מניית טסלה בשיא כל הזמנים

אלון מאסק

מנייתה של יצרנית הרכבים החשמליים טסלה   הגיעה אמש לשיא כל הזמנים, ובכך השלימה מהלך עליות ענק של יותר מ-100% בשלושת החודשים האחרונים.

עם העלייה כעת, שווי השוק של החברה חצה את ה-88 מיליארד דולר – מעל לשווי השוק של ג'נרל מוטורס ופורד מוטורוס גם יחד, ומה שבהחלט מסביר את האופטימיות שהפגין המנכ"ל המייסד אלון מאסק באירוע ההשקה אמש. מניית טסלה זינקה  בכ-5% וננעלה בשיא של 492.14 דולר למניה

הודות לרווח מפתיע ברבעון השלישי, התקדמות במפעל החדש בסין וקצב משלוחי מכוניות חדשות טוב מהמצופה ברבעון הרביעי,  מניית טסלה יותר מהכפילה את עצמה בשלושת החודשים האחרונים.

לשם השוואה, ג'נרל מוטורס ופורד סיפקו יותר מ-2 מיליון מכוניות בארה"ב בשנה עברה, לעומת משלוחי טסלה ברחבי העולם, שהסתכמו ב-367,500 מכוניות.

המחיר של מניית ג'נרל מוטורס לא השתנה ב-12 החודשים האחרונים, בעוד מניית פורד עלתה ב-10%. שתי החברות סובלות מההאטה במכירות מכוניות בסין.
כאמור החברה השיקה השבוע את מפעלה החדש בסין, דבר שמעורר ציפייה גדולה מהמשקיעים. למוד נסיון מהאירועים בשנה האחרונה, מנכ"ל החברה אילון מאסק החליט לחגוג את השקת המפעל באמצעות ריקוד.

טסלה (באנגלית: Tesla; לשעבר טסלה מוטורס) היא חברה אמריקאית העוסקת בייצור כלי רכב המבוססים על הנעה חשמלית, ופיתוח טכנולוגיות של אנרגיה נקיה. החברה נוסדה על ידי היזם האמריקאי-דרום אפריקאי אילון מאסק. שם החברה הוא מחווה לממציא ניקולה טסלה.

שחקנית חדשה בשוק הרכב בארץ: טסלה יצרנית הרכב החשמלי