חדשות    

טסלה רכשה ביטקוין ב-1.5 מיליארד דולר והמטבע שובר שיאים

קרדיט: pixabay

ענקית הרכב החשמלי טסלה (TSLA) של האיש העשיר בעולם אילון מאסק, דיווחה לרשויות בארה"ב כי רכשה ביטקוין בלא פחות מ-1.5 מיליארד דולר כדי "לאפשר גמישות, גיוון ולמקסם את ההחזרים על מזומני החברה", ושהחברה תאפשר בעתיד הקרוב ללקוחות לרכוש את מכוניותיה באמצעות המטבע. בתגובה הביטקויין עלה בכ-20% לשיא הסטורי של 47 אלף דולר.

מדובר כנראה באחת ההודעות החשובות למטבע הדיגיטלי מאז ומעולם, כשהמטבע הדיגטלי מקבל "הכרה" מחברה כמו טסלה, ששוויה גבוה מ-10 יצרניות הרכב הגדולות בעולם. בעקבות טסלה, ההנחה היא שבעתיד חברות נוספות יאפשרו זאת, בעיקר לנוכח העובדה שמדינות חושבות כעת על הקמת מטבע דיגיטלי עצמאי במקום המטבעות הקיימים בשוק.

המשקיעים אוהבים את המהלך ובטרום המסחר עולה מניית טסלה ב-2.7%, לאחר שמתחילת השנה כבר עלתה בקרוב ל-17%. ב-12 החודשים האחרונים המניה עלתה בלא פחות מ-470%.

ידוע שאלו מאסק חובב את המטבע, ובתקופה האחרונה משפיע בדרכים שונות על עלייתו, אף שינה את הביו שלו בטוויטר למילה "ביטקויין", מה שהקפיץ את המטבע ב-14% בתחילת החודש.

מנגד, בבנק המרכזי של אירופה (ECB) אמרו כי משקיעי ביטקוין צפויים לאבד את כל כספם. "המשקיעים בביטקוין צריכים להתכונן להפסיד את כל כספם", אמר גבריאל מכלוף, חבר מועצת הנגידים של הבנק לבלומברג.

"באופן אישי אני לא מבין למה אנשים משקיעים בסוגים כאלה של נכסים. ברור לכל שהם רואים בהם כנכסים, אבל התפקיד שלנו הוא להגן על המשקיעים ואני דואג שאנשים לא עושים את הבחירה הנכונה", המשיך.

הביטקוין שובר שיאים- עבר לראשונה את רף ה-20,000 דולר למטבע

שוב הביטקוין מגיע ל-10,000 דולר – האם הפך לבטוח יותר?

פייפאל תאפשר מכירה, קנייה ואחזקה של ביטקוין