חדשות    

הביטקוין שובר שיאים- עבר לראשונה את רף ה-20,000 דולר למטבע

קרדיט: pixabay

המטבע הדיגיטלי ביטקוין משלים עליה של כ-20% בתוך שבוע, שובר את הרף הפסיכולוגי של 20,000 דולר למטבע, וכעת נסחר בכ-22,500 דולר למטבע, ומתחילת השנה נמצא בעליה של 215% וכ-400% מהשפל של משבר הקורונה בחודש מרץ.

הביטקוין נהנה משוק עם נזילות גבוהה, ומשקיעים מתייחסים אליו כתחליף להשקעה בזהב מכיון שהוא מחוץ לתחומי קובעי המדיניות הכלכלית ויכולת המניפולציה שלהם.

בניגוד לעבר, שבו נחשב למטבע "נחות" ביחס למטבעות הוותיקים, יותר ויותר משקיעים גדולים ואפילו חברות מחזיקות ביטקוין, והן אף מדברות על כך בגלוי – ככל שהמטבע הופך להיות יותר מוכר על ידי המוסדות הותיקים. וזו אחת הסיבות שמחירו עולה והוא נהי פופולארי יותר ויותר.

יובל רואש, מנכ"ל ביטס אוף גולד אומר על עליית המטבע כי היא מגיעה "על רקע מספר גורמי רקע יציבים יחסית, אשר דוחפים את ערך הביטקוין כלפי מעלה. הראשון בהם הוא קצב הנפקת המטבעות שנחתך במחצית במרץ האחרון, והשני הוא כניסתם של מספר גופים משמעותיים לתחום, בין אם משקיעים כגון מיקרוסטרטג'י וג'יי פי מורגן, או חברות כמו פייפאל וסקוור, אשר רוכשות ביטקוין ומבקשות לעשות באמצעי התשלום הזה שימוש במערכות שלהן. גורם שלישי נוסף הינו היחלשות הדולר והדפסת הכסף בארה"ב, אשר גורמים למשקיעים לנסות ולגדר את עצמם באמצעים אשר יאפשרו להם לשמור על ערך הכסף, מה שהופך את ביטקוין לאטרקטיבי. עם זאת, חבל מאוד שהרגולטור בישראל גורר רגלים ולא מאשר את צו איסור הלבנת הון לחוק נותני שירותים פיננסיים ובכך דוחק את רגלי התעשייה הזו מישראל".

המשקיעים מוכנים לקבל את התנודתיות של המטבע, בשל העובדה שהוא נחשב פקטור מגדר לנוכח ההרחבות הכמותיות של הפד' בארה"ב – שמתבטא בריבית אפסית והזרקות אשראי מסיביות לשווקים. אמנם עדיין אי אפשר להשוות את הביטקוין לזהב – כשכל הזהב שנמצא מעל האדמה מהווה 10 טריליון ברזרבות לעומת 320 מיליארד "בלבד" של ביטקוין.

לביטקוין ישנם גם צדדים אפלים. גם העולם התחתון גילה את יתרונות הביטקויין שאינו מפוקח ואינו מנותר ומשתמשים בו בין השאר לתשלום בפעולות לא חוקיות בעולם כמו סחר סמים ועסקאות לא חוקיות או סחיטת חברות לאחר גניבת מידע, כמו שקרה לאחרונה לחברת הביטוח שירביט בארץ, או מחברות שנפגעו ממתכפות כופרה המצפינות את כל המידע של העסק כשמפתח ההצפנה ניתן לאחר העברת סכום כסף בביטקוין. לכן לא מן הנמנע שהפופולאריות של המטבע בעולמות אלו גם מסייעת לשמור על ערכו הגבוה של המטבע.

פייפאל תאפשר מכירה, קנייה ואחזקה של ביטקוין

שוב הביטקוין מגיע ל-10,000 דולר – האם הפך לבטוח יותר?

ממציא הביטקוין לכאורה: אין לי גישה לכסף