חדשות    

השר אדלשטיין בועדת הבריאות- כל מתחסן יהיה מבוטח ויקבל דרכון ירוק

בדיון בנושא היערכות מערכת הבריאות לחיסוני הקורונה בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, אמר שר הבריאות יולי יואל אדלשטיין: "אני רגוע לגבי טיב החיסונים, הם נבדקו בכל צורה אפשרית ורגוע גם בנושא של היערכות לוגיסטית והיערכות קופות החולים. המשימה שלנו בשבועות ובחודשים הקרובים תהיה להילחם ב'פייק ניוז'. אנשים מתחילים כבר עכשיו להפיץ שקרים לגבי 'החיסונים המסוכנים' ולצאת בקריאות לא להתחסן. לאנשים האלה אין טיפה אחריות ומצפון, הם עלולים לגרום לאחרים לא להתחסן, לחלות ואולי אפילו למות"

עוד הוסיף אדלשטיין: "שבועיים אחרי הזריקה השנייה יקבל אדם שהתחסן דרכון ירוק, זה יפתור אנשים מבידוד, יאפשר להם כניסה למקומות שעדיין יהיו מוגבלים לאוכלוסיות אחרות, זה יהיה מבצע לוגיסטי לא פשוט. ילדים עד גיל 16 ונשים בהיריון כרגע לא יתחסנו. אנשים עם אלרגיות קשות ומחלות כרוניות יהיו צריכים להתייעץ עם רופא לפני". ברור לגמרי שאין חוק שיחייב להתחסן. בנוסף, נדאג לכך שאנשים לא יקבלו חיסון בלי פתרון זמין של פיצוי מהמדינה במידה ויקרה משהו".

ד"ר אורי פיינשטיין, ראש צוות חיסוני הקורונה במשרד הבריאות מסר: "במציאות שנוצרה כולם רוכשים את כל המנות של 2021 וזה אילץ אותנו להתחיל לפעול מאוד מוקדם לרכישת החיסונים לפני שהיה מידע אמיתי על יעילותם, אבל לקנות זה דבר אחד ולתת זה דבר אחר. לא ניתן חיסון לאזרחי ישראל לפני שנהיה משוכנעים בבטיחות החיסון וביעילות שלו". בהתייחס לדברים אמר שר הבריאות כי הוא מקבל פניות רבות מנציגים של מדינות שמתקשות, בהן מדינות מתקדמות ומדינות מוכות קורונה שמתקשות להשיג חיסונים."

בהמשך הדיון ביקשה ח"כ אורנה ברביבאי לקדם הצעת חוק לביטוח מחוסנים נגד קורונה ומתן פיצוי לנפגעים ממנו. בתגובה השיב השר אדלשטיין: "חתמתי על אישור החוק לביטוח החיסון. אם לא יהיה פתרון זמין מבחינת הביטוח אנשים לא יתחסנו ולכן זה האינטרס שלי שלא יקרה כלום".

ח"כ טלי פלוסקוב: "ההסברה בשפות שונות היא מפתח להצלחה, ברגע שנדע להסביר לציבור כמה זה חשוב לבריאותם הם ירתמו. חשוב שהחיסון יגיע לבתיהם של אנשים מבוגרים. בתגובה ענה לה השר אדלשטיין: נשים דגש על הסברה בשפות שונות ולקבוצות אוכלוסייה שונות, גם ע"י ידוענים וגדולי ישראל, אנחנו חושבים שהדוגמא האישית של מנהלי בתי חולים ורופאים בכירים גם היא חלק מקמפיין הסברתי חשוב".

ח"כ משה אבוטבול ביקש להתייחס למערך ההסברה אודות חשיבות החיסונים לציבור החרדי בדגש על פניה לרבנים שינחו את הציבור להתחסן, כפי שעשו הרב שלמה כהן והרב אלימלך פירר. כמו כן שאל מה לגבי חיסון של מחלימים מקורונה. בתשובה ענה השר אדלשטיין: "מי שהחלים מהמחלה אינו בראש סדר העדיפויות להתחסן כרגע, אך אין שום סכנה בריאותית למחלימים להתחסן".

פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית: "אנחנו מאמינים בחיסונים האלה לאור המידע שהצטבר על ידי ה-FDA והרשויות באירופה ובריטניה. יש לנו וועדה שלומדת את הסוגיה, בודקת כל הערה שלילית והמטרה שלנו זה להעביר מידע לציבור שהסיכון בחיסון הוא מינימלי אם בכלל והסיכון לחלות במחלה הוא גדול בהרבה".

אורי גת פלש, מנכ״ל סלא חברת הבת של טבע המפיצה את החיסונים בארץ: ״לטבע ולחברת ההפצה שלה בישראל סלא ניסיון של עשרות של שנים בקליטה ואספקת תרופות וציוד רפואי לרבות בקרת איכות ומנהל רפואי קפדני לכל אורך התהליך הלוגיסטי. קלטנו כבר מאות אלפי חיסונים במרכזים הלוגיסטיים בשוהם ובכפר-סבא, ואנחנו ערוכים כבר היום לביצוע המשימה הלאומית, במסגרתה נוכל לקלוט ולהפיץ עוד מיליוני חיסונים עבור אזרחי מדינת ישראל בהיקף שיספק את כל צרכי המדינה ואף מעבר לכך״.​

חברת טבע קלטה בהצלחה את שני המשלוחים הראשונים של חיסוני קורונה

חברת טבע קלטה בהצלחה את שני המשלוחים הראשונים של חיסוני קורונה

מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.2% בחודש נובמבר, מנגד מחירי הדירות עלו ב-0.4%