תיירות    

טריווגו הטעתה את הגולשים: לא הציגה את הדילים הכי זולים

מעודכן ל-01/2020

בית משפט פדרלי באוסטרליה הרשיע בהטעיה את אתר החיפוש והשוואת מחירי הלינה, לאחר שהוכח כי לא הציג ללקוחות את העסקאות המשתלמות ביותר אלא קידם מפרסמים ששילמו לו

אם גם אתם נוהגים להסתייע בשירותי חברת טריווגו לצורך הזמנת החופשות שלכם, ייתכן שזה עלה לכם ביוקר. החברה המציעה מנוע חיפוש והשוואת מחירים למקומות לינה שונים, הטעתה צרכנים לגבי דילים זולים במלונות באתר הבית שלה ובפרסומות מטעמה, כך קבע בית משפט פדרלי באוסטרליה.

השופט הפדרלי מארק מושינסקי חשף כי החברה הגרמנית לא הציגה ללקוחות את הדילים הזולים ביותר על חדרי מלון אלא קידמה במקום זאת את המפרסמים ששילמו לה הכי הרבה.

המועצה האוסטרלית לצרכנות הגישה בחודש אוגוסט 2019 תביעה בבית משפט נגד החברה, בהתבסס על מידע מטעה שהציגה באתר הבית שלה ובפרסומות טלוויזיה, אשר שודרו קרוב ל-400 אלף פעם בין סוף 2013 לאמצע 2018.

"בניגוד לרושם שנוצר על ידי ההתנהגות הרלוונטית, האתר של טריווגו לא סיפק שירותי השוואת מחיר אובייקטיבים, שקופים ובלתי משוחדים", כתב השופט מושינסקי, והוסיף כי "לא בוצע גילוי נאות לעובדה שאתר טריווגו קיבל תשלומים מאתרי הזמנת חדרים".

זאת ועוד, חברת טריווגו נמצאה אשמה בהצגת השוואת מחירים מטעה ושגויה, מאחר שהשוותה מחירים של חדר סטנדרטי עם מחירים של חדרים יקרים יותר באותו מלון, מה שיצר תחושת אשליה של חיסכון אצל לקוחות שחיפשו דיל טוב למלון.

התיק צפוי לחזור לדיון בבית המשפט הפדרלי בתאריך שטרם נקבע עדיין.

תיירות נכנסת – 3.6 מיליון תיירים; תרומה של 20 מיליארד שקל

הסוף להטעיות צרכנים באתרי תיירות?