תיירות    

כאן גרים בעושר: הרחובות היוקרתיים ביותר בעולם

הונג קונג; צילום: pixabay
מעודכן ל-12/2019 מעודכן ל-12/2019

חולמים לגור בין כוכבים במקומות המפוארים בעולם? הכתבה הבאה אולי לא תקרב אתכם להגשמת החלום, אבל לפחות תעזור לכם למקם את הפנטזיות שלכם מבחינה גיאוגרפית

אלה המקומות שבשביל לרכוש בהם בית תצטרכו לזכות בלוטו יותר מפעם אחת:

במקום הראשון דורגה שדרת המיליארדרים של ניו יורק, רחוב 57 במנהטן, המאכלסת את רוב מגדלי המגורים היוקרתיים. השדרה אשר כשמה מאכלסת בעלי ממון רב, היא רחוב המגורים האקסקלוסיבי ביותר לפי שתיים מסוכנויות התיווך הגדולות בעולם. ברחוב זה ממוקמים מגדלים כמו 432 פארק, One57, סנטרל פארק טאוור ו-Steinway Tower, ובחמש השנים האחרונות התבצעו בו 41 עסקאות מגורים בהיקף העולה על 25 מיליון דולר כל אחת; המחיר הממוצע לעסקה עומד על 38.5 מיליון דולר.

על מנת לדרג את הרחוב והאזור האקסקלוסיביים והמבוקשים בעולם, ניתחו סוכנויות התיווך נתוני מכירות ממשרדיהם, רישומים ממשלתיים ומקורות נדל"ן אחרים מערים ברחבי העולם בשנים 2019-2015.

הרחוב השני בדירוג היוקרתי שוכן דווקא בהונג קונג שבסין, שלא נחשבת לאחת המדינות היקרות בעולם. ברחוב Mount Nicholson Road שבשכונת פסגת ויקטוריה (The Peak) בהונג קונג, נערכו בחמש השנים האחרונות 35 עסקאות מכירה, שנאמדו ביותר מ-25 מיליון דולר. עם זאת, הרחוב מתהדר בממוצע מכירות של 81.8 מיליון דולר, הגבוה ביותר במחקר.

"המחירים ברחוב ההונג קונגי הם בני קיימא", אמר דייויד ג'י, מנהל וראש מחקר וייעוץ ב-Knight Frank Greater China, אחד ממשרדי התיווך שלקחו חלק במחקר, "המחקר שלנו הראה שמחירי דירות מותרות לא מושפעים מהמצב הכלכלי כמו מחירים בשוק הכללי".

בחזרה לארצות הברית – הרחובות סנטרל פארק סאות', פארק אווניו והשדרה החמישית בניו יורק לקחו את המקומות השלישי, הרביעי והשביעי בהתאמה. שני מיקומים נוספים שזכו במיקום גבוה בעשירייה הראשונה הם Pacific Coast Highway בלוס אנג'לס, ושדרות סאות' אושן בפאלם ביץ', פלורידה, שם נערכו עשר עסקאות בסכום של מעל ל-25 מיליון דולר כל אחת.

סאות' אושן ביץ' ידועה כשדרת המיליארדים, והיא מושכת בעלי הון בזכות חוקי המס המקלים שלה וגם בשל סגנון החיים המפואר שמציע האזור. ברחוב, המאכלס בין היתר את אחוזת מאר-א-לאגו, ביתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בוצעו השנה עסקאות שוברות שיאים, כמו למשל עסקת הרכישה של אחוזת La Follia הצופה לאוקיינוס, ב-100 מיליון דולר.

ב-Pacific Coast Highway בלוס אנג'לס נרשמו 10 מכירות בסכום של יותר מ-25 מיליון דולר בחמש השנים האחרונות, בהן שתיים בסכום של יותר מ-100 מיליון דולר. כיכר גרוונר בלונדון דורגה במקום החמישי, עם 13 מכירות מסוג זה.

Mount Kellett Road, רחוב נוסף בהונג קונג – גם הוא בשכונת פסגת ויקטוריה, ו-Conduit Road הממוקם במיד-לוולס (שכונה ליד פסגת ויקטוריה) הגיעו למקום השישי והתשיעי, עם 10 מכירות בסכום של מעל ל-25 מיליון דולר כל אחת.

כמה מיליונרים בדולרים יש בישראל?

דו"ח המיליארדרים – שלשה ישראלים נוספו; הסינים מגבירים קצב – 2 מיליארדרים חדשים בשבוע