מדריכי כרטיסי אשראי    

כך תחליפו את הקוד הסודי בכרטיסי החיוב – כספומטים וכרטיסי אשראי

 

 בקרוב נצטרך להקיש את הקוד הסודי בכל שימוש בכרטיס אשראי (למעט ברכישה טלפונית או באינטרנט) – גם במשיכת מזומנים וגם בתשלום בחנויות. כדי  להקל על הלקוחות את ההסתגלות לשינוי, בנק ישראל דרש מהבנקים ומחברות כרטיסי האשראי לאפשר ללקוחות לקבוע בעצמם את הקוד הסודי של כרטיס החיוב החכם שברשותם (כרטיס עם שבב) -EMV.

עם השימוש הגובר בכרטיסי אשראי אנשים כבר לא זוכרים את הקוד הסודי, לכן הציע בנק ישראל לבחור את הקוד. ביצוע עסקאות חכמות בבתי עסק תוך שימוש בכרטיס החיוב הפיזי, מחייב לרוב הקשת קוד סודי בביצוע תשלומים בחו"ל ובקרוב גם באופן נרחב יותר בבתי עסק בישראל. אחד החששות של לקוחות שנוסעים לחו"ל ומעוניינים להשתמש בכרטיס החיוב שלהם, כמו גם של בתי העסק בישראל לקראת הטמעת התקן, הוא שהלקוחות לא יזכרו את הקוד הסודי במעמד התשלום בקופה בייחוד בכרטיס שאינו משמש אותם באופן שוטף למשיכת מזומנים.

כדי לסייע לציבור הלקוחות ולאפשר מעבר קל יותר לביצוע עסקאות חכמות בבתי עסק, חייב הפיקוח על הבנקים את כל המנפיקים (בנקים וחברות כרטיסי אשראי) לאפשר ללקוח לשנות, על פי בחירתו, את הקוד סודי של כרטיס האשראי או כרטיס הדביט (SSP-Self Selected Pin).

בהתאם לכך, כיום, כל הלקוחות יכולים להחליף את הקוד של הכרטיסים החכמים שברשותם במכשירים האוטומטיים למשיכת מזומנים  (ATM) של הבנקים ברחבי הארץ, בהתאם לסוג הכרטיס שנמצא ברשותו של הלקוח, כרטיס בנקאי או כרטיס חוץ בנקאי, ולפי הפירוט בטבלה הבאה:

 

כרטיסים בנקאיים

 

סוג הכרטיס ניתן להחליף קוד במכשיר למשיכת מזומנים של בנק:
כרטיס של בנק הפועלים הפועלים
כרטיס של בנק לאומי לאומי
כרטיס של בנק דיסקונט דיסקונט, מרכנתיל
כרטיס של בנק הבינלאומי הבינלאומי
כרטיס של בנק מזרחי- טפחות מזרחי-טפחות
כרטיס של בנק ירושלים ירושלים
כרטיס של בנק מרכנתיל דיסקונט, מרכנתיל
כרטיס של בנק יהב יהב
כרטיס של בנק איגוד לאומי
כרטיס של בנק מסד מסד, הבינלאומי

 

כרטיסים חוץ בנקאיים

 

סוג הכרטיס ניתן להחליף קוד במכשיר למשיכת מזומנים של בנק:
כרטיס של ישראכרט הפועלים
כרטיס של כאל דיסקונט
כרטיס של MAX לאומי

 

השירות מאפשר לכלל הלקוחות להחליף את הקוד בכרטיסים החכמים שברשותם בדרך קלה ופשוטה ולקבוע צירוף של 4 ספרות אותן קל לזכור.

מידע נרחב על החלפת קוד סודי ושאלות נפוצות נוספות (כגון: מהו תקן EMV, כדי לבדוק אם יש כרטיס "חכם", איך מלהחליף קוד סודי בכרטיס, באיזו תדירות ניתן להחליף קוד סודי, האם אני יכול לבחור קוד זהה לכל הכרטיסים שלי, ועוד), ניתן למצוא באתר אינטרנט, בכתובת:  https://smart-card.org.il  או לחפש ברשת "בחירת קוד סודי חדש".

לדפוק כרטיס או שעות גמישות? גם וגם – על שעוני נוכחות חכמים

בקרוב בישראל – כרטיס אשראי חכם