חדשות    

כללית תחזיר כספים למבוטחים דרך אפליקציית פפר פיי

. כללית תאפשר לקבל החזרים כספיים לחבריה דרך האפליקציה- והתשלומים יועברו ישירות למכשיר הנייד

 

לא רק הראל וביט, גם אפליקצית התשלומים של לאומי – פפר פיי משתפת פעולה עם מוסד גדול: כללית, קופת החולים הגדולה בישראל. זו תאפשר לקבל החזרים כספיים לחבריה דרך האפליקציה.

התשלומים יועברו ישירות למכשיר הנייד. מדובר בהתקשרות ארוכת טווח שאמורה בעתיד להתפרש לשירותים נוספים. זה הסכם מסחרי ראשון לפפר פיי שבמסגרתו היא תקבל תשלום על השירות מגוף עסקי.

בנק הפועלים כבר חתם על הסכם מול חברת הביטוח הראל על שימוש באפליקציית התשלומים של הבנק ביט כך שהלקוחות יוכלו לקבל החזרים דרכה. המגמה המסתמנת היא שאפליקציות התשלומים של הבנקים  ישתפו פעולה יותר ויותר עם חברות וגופים גדולים, בעוד שעד לאחרונה שימשו רק  אנשים פרטיים. הסיבה לכך היא היפרדות חברות האשראי לאומי קארד וישראכרט מהבנקים הגדולים, ולפיכך אלו נשארו עם אפליקציות  התשלומים ההלכות ונעשות פופולריות יותר.
 בשנה האחרונה פנה בנק הפועלים לבנק ישראל בבקשה לקבל רישיון להשתמש באפליקציה שלו כאמצעי תשלום גם מול בתי עסק, אך טרם קיבל את ההיתר. בינתיים, עם זאת,  רבים משתמשים באפליקציות  עבור עוסקים זעירים.
מי שנפגע מכך הן חברות האשראי – שבשלב זה אין להן אפליקציה – ולכן לוחצות על בנק ישראל להגביל את השימוש באפליקציות כאמצעי תשלום מול בתי עסק  כדי שלא יתחרו בהן באופן ישיר ויהפכו לאמצעי תשלום חלופי של הבנקים.
במודל התשלום בין פפר פיי לכללית הכסף יעבור ישירות לחשבון הלקוח (כפי שקורה גם בהסכם בין הראל וביט), בניגוד להעברה המקובלת כיום דרך כרטיס האשראי. בעתיד מתכננים הבנקים לפתח תשתית להעברת תשלומים מחשבון לחשבון גם בעת תשלום של הלקוח לבית העסק, דבר שיאפשר לייתר את כרטיס האשראי.

חנן פרידמן, ראש חטיבת אסטרטגיה, רגולציה וטרנספורמציה בלאומי, ציין בעקבות ההסכם כי "התשתית של לאומי פיי תאפשר לכללית להציע בעתיד סט נוסף של שירותים חדשניים ללקוחותיה. היתרונות בשיתוף הפעולה הינם רבים, אך המשמעותי מכולם הוא ההקלה על הלקוחות, כך שיוכלו לקבל החזרים במהירות, בנוחות ובפשטות".

דפנה כרמלי, ראש מערך ביטוחי הבריאות וכללית מושלם, הוסיפה: "אנו שמחים לאמץ באופן מתמשך, שירותים חדשים ודיגיטליים המבטיחים ללקוחותינו שירות מהיר המשפר את חוויית השירות ואת הטיפול בבקשות לקבלת החזר. שיתוף הפעולה עם PAY מבטיח כי לקוחות אשר זכאים להחזר יקבלו אותו מיידית לאחר האישור, ללא כל המתנה".