תוכן ממומן    

כל כמה זמן צריך להזמין שירותי הדברה?

freepik

גם מי שמחבב בעלי חיים לא מתלהב מנוכחות של חרקים מזיקים אצלו בבית או במשרד. כמו במקרים רבים אחרים, הפתרון היעיל ביותר לבעיה הוא למנוע מראש את היווצרותה, כמובן באמצעות שירותי הדברה מקצועיים. על-מנת שההדברה תהיה אפקטיבית, חשוב להקפיד על תדירות נכונה – בהתאם להנחיות הבאות.

הדברה נגד ג'וקים ונמלים – פעם בשנה

ישנם כמובן שירותי הדברה לכל המזיקים, אבל האופציה הנפוצה ביותר היא להרחיק מראש ג'וקים ונמלים – בעיקר משום שאלה הם שני סוגי החרקים שמגיעים בתדירות הגבוהה ביותר לבתים, למשרדים, לחנויות, לבתי הקפה ולשאר המקומות שבהם אנחנו נמצאים.

את ההדברה נגד הנמלים ונגד הג'וקים מומלץ לבצע פעם בשנה, עם עדיפות לתחילת הקיץ. מי שלא חושש במיוחד מהופעת נמלים אצלו במטבח ומוכן לקבל גם ג'וקים יכול להחליט שהתדירות תהיה פעם בשנתיים – אבל גם לקחת בחשבון שייתכן שכבר בשלב מוקדם יותר יהיה צורך להזמין מדבירים.

הדברה נגד פרעושים – באביב

גם פרעושים הם אורחים נפוצים יחסית, ומציקים מאוד. במקרה שלהם ההמלצה היא גם כן על ביצוע הדברה פעם בשנה, אבל כבר באביב – על-מנת להקדים את עונת הבקיאה של החרקים הזעירים. חשוב להקפיד על הזמנת שירותי הדברה מתקדמים, כלומר כאלה אשר משתמשים בחומרים שונים כנגד פרעושים בכל מחזורי החיים שלהם.

במקרה של פשפשים – חרק דומה אבל שונה – אין צורך לבצע הדברה תקופתית, אבל כן חשוב לנקוט בפעולה מידית אם מתגלים פשפשים. אגב, ההבדל העיקרי ביניהם הוא שהפרעוש קטן בהרבה מהפשפש. הבדל בולט נוסף הוא שהפרעושים כהים ואילו הפשפשים בהירים. פשפשים נמצאים בעיקר במיטות של בני האדם אבל עלולים להסתתר בעוד מקומות, ולכן חשוב שהמדבירים יפזרו את החומרים שמחסלים אותם גם במקומות מחבוא אפשריים.

הדברה לפני כניסה לדירה 

מצב נוסף שבו מומלץ לבצע הדברה בלי קשר לפרק הזמן שחלף מאז הפעם הקודמת הוא כשנכנסים לדירה חדשה – כלומר דירה חדשה מבחינתכם, בין אם היא נמצאת בבניין שזה עתה הוקם ובין אם מדובר על דירה יד שנייה. גם אחרי שיפוץ מקיף כדאי לבצע הדברה.

הסיבה לכך היא שבמהלך השיפוץ ו/או הבנייה עלולים להסתנן אל הנכס שלכם אורחים לא רצויים. כשמדובר על דירה יד שנייה מן הסתם אין לכם דרך לדעת מתי בוצעה ההדברה האחרונה, וממילא פרק הזמן שבו הדירה ריקה (אחרי שהדיירים הקודמים יצאו ורגע לפני שאתם נכנסים) הוא טיימינג אידיאלי להגעת מדבירים.

מה חשוב לעשות לפני בניית בית?

 לפני בניית בית חשוב מאוד לבצע בדיקה אם ישנם טרמיטים. נוכחות של חרק זה – שעלול למשל להימצא בחול שמובל לאתר בנייה, וגם להתחפר עמוק באדמה בשטח של הפרויקט – עלולה לגרום לנזקים חמורים מאוחר יותר, כשהבית מושלם.

בכל מקרה מומלץ לפנות לחברה שמספקת את כל שירותי ההדברה במקום אחד וכך לקבל ייעוץ מקצועי ושירות מקיף אשר מותאם ספציפית לצרכים שלכם.

צריכים הדברה לבית או לעסק? פנו למדביר שמציל – הדברה בפריסה ארצית רחבה

מוזמנים לדרג אותנו במפות גוגל