מדריכי דירה ומשכנתא    

כל כמה שנים ישראלים עוברים דירה? מה השיקולים?

מעודכן ל-09/2019

אומנם קניית דירה היא חלום מתרחק ממי שאין לו תמיכה של הורים או תמיכה כלכלית מסיבית ממקור אחר, אך מי שיש בבעלותו  דירה יכול לשפר את מצבו באמצעות מעבר לדירה אחרת טובה יותר, וגם שוכרים יכולים לעבור לדירה זולה יותר או טובה יותר. כל כמה זמן ישראלים עוברים דירה ומה השיקולים המנחים אותם?

רוב הישראלים עוברים דירה פעם בעשור, כמובן שאצל שוכרים התכיפות גבוהה יותר. ושישית מהישראלים עוברים פעם בשנתיים עד חמש שנים. כך לפי סקר שערך בעבר אתר יד2.

השיקול העיקרי למעבר דירה הוא הרצון והצורך לעבור לדירה גדולה יותר. אחר כך השיקול הוא מיקום לא נוח של הדירה. רק מיעוט שבמיעוט עובר דירה כי הדירה הייתה ישנה מדי. רוב הישראלים מציינים שסיבות המעבר הן יתרונות הדירה החדשה ולא חסרונות הדירה הישנה. מכאן שהסיבה העיקרית למעבר לדירה חדשה היא מחיר טוב ומיקום נוח בדירה החדשה.

צעירים ושוכרים עוברים יותר, כך שבגילי 18-27 חמישית מהם עוברים בכל שנה דירה. עם העלייה בגיל התדירות יורדת כך שמעבר דירה בגיל 50-65 שואף לאפס. מהסקר עלה גם ש-16% מהישראלים לא עברו דירה מעולם. כשליש מהם בני 18-29, כלומר יותר ויותר ישראלים גרים עם ההורים.

הרבה עוברים את הערים הגדולות לטובות ערים קטנות קרובות וזולות יותר.

בשנים האחרונות בעקבות עליית מחירי הדירות תדירות מעבר הדירות יורדת. השוכרים מעדיפים חוזים ארוכי טווח והקונים לא מעוניינים להגדיל את המשכנתא.

בנוגע לבעלי דירות, על פי מחקר, שנערך בעבר על ידי חברת MY HOUSE המתמחה בשיווק פרויקטים של תמ"א 38 ופינוי-בינוי, קרוב ל-30% מכלל אוכלוסיית בעלי הדירות התגוררו בדירתם מעל 20 שנה – ולא עברו דירה מאז. מכאן שרבים מהם מעדיפים את השיפוצים על מעבר דירה. סיבה אחרת היא מיזמי התחדשות עירונית, פינוי בינוי ותמ"א 38. בעלי הדירות מחכים שפרויקטים מעין אלו יצאו לפועל ולכן מעדיפים לחכות עם מכירת הדירה ורכישה חדשה.

עוברים דירה? אל תשכחו לעדכן את חברות התקשורת

עוברים דירה? כל מה שצריך לדעת

עוברים דירה? מה עושים עם המשכנתא? גוררים!